זכויות יוצרים באינטרנט ושמירתן בעידן המודרני

בעוד אשר מקרה של הפרת זכויות יוצרים במציאות, למשל שידור סרטון פרי עטכם או שיש לכם זכויות שידור בלעדיות עליו, יזכה לטיפול מידי של מערכת אכיפת החוק, עם פסיקה לטובת בעל הזכויות בכל ערכאה משפטית, לא כך קורה כאשר מדובר על זכויות יוצרים באינטרנט. על אף שממשלות העולם, יחד עם פייסבוק וגוגל מיסדו את האינטרנט ומקשות מאד על פתיחת חשבונות בוטים בלי מעקב, עדיין ניתן לפתוח בוט ברשתות החברתיות שיגרום להפרת זכויות היוצרים שלכם. את מי תובעים, במקרה כזה, כאשר המשתמש המפר מסתתר מאחורי דמות פיקטיבית? כמובן שאת הרשת שאיפשרה את זה, אבל פנייה לרשת כמו פייסבוק היא לא דבר כל כך פשוט. הטלפונים שלה מוצנעים וקשה להגיע אליהם, על אף כי קיימת שלוחה שלהם בישראל. גם אם תגיעו, הסיכוי שמי שיענה לכם לטלפון ידאג להסרת הפרת הזכויות שלכם אינו גבוה. לכן, עורך דין נזיקין בעל רקע בפייסבוק וברשתות חברתיות בכלל הוא האיש היחיד שיוכל לסייע לכם.

הפרת זכויות יוצרים באינטרנט – מקרה נזיקין לכל דבר

את זאת חשוב להפנים. גם אם הפרת זכויות יוצרים באינטרנט נעשתה על ידי בוט, ושתקתם להוכח כך, אדם אמיתי עוד יוכל להשתמש בקניין הרוחני שלכם ולטעון שזה שלו. לכן, חשוב לפנות לעורך דין נזיקין, ולהבטיח שמירה מלאה על זכויות יוצרים באינטרנט בהן החזקתם עד כה. אדם זה, שמשמש גם עורך דין לשון הרע ועוד כל מיני סוגיות העוסקות בנזיקין, מתמחה גם ברשת האינטרנט ועומד לצייד אתכם בטלפונים הרלוונטיים של המחלקות השונות של הרשתות החברתיות בישראל, במקביל לשליחת מכתבים וגילויי דעת בדבר הפרת זכויות יוצרים באינטרנט שנעשתה לכם. כל זאת נועד להפעלת מכבש לחצים על פייסבוק להסרת הפוסט המפר, כולל ציון על ידי פייסבוק שהפוסט הנו הפרה של זכויות היוצרים שלכם.

תסריטי הגנה אפשריים מהפרת זכויות היוצרים

  • הפנייה למספרי הטלפון של פייסבוק.
  • ניסוח מכתב לפייסבוק ישראל עם העתקים לפייסבוק העולמית בדבר ההפרה, כולל הודעה אלקטרונית עם קישור לפוסט המפר.
  • הצבת דרישה להסרת הפוסט כתנאי לאי תביעה של פייסבוק. לרוב, זה מסתיים בהגעה להסדר הסרת הפוסט ולא מגיע לפתחו של בית המשפט.