כיצד לבצע טיפול רגשי לילדים בצורה נכונה?

טיפול רגשי יכול להתאים לכל אחד, בכל גיל, אך בשנים האחרונות אנו רואים הרבה יותר ילדים אשר נזקקים לטיפול כזה. טיפול רגשי יכול לסייע לילדים אשר מתמודדים עם סיטואציות רגשיות מורכבות אשר יכולות להשפיע על כל ההתנהלות שלהם כמו התמודדות מול סיטואציות חברתיות שונות ומצבים מורכבים.

לכן היום הורים רבים פונים עם הילד לקבלת טיפול רגשי, כאשר לעיתים ההמלצה מגיעה מהמוסדות החינוכיים, ולעיתים פשוט מתוך ההרגשה של ההורים, במיוחד אצל ילדים אשר חווים טלטלה רגשית כמו גירושין של ההורים, פטירה של אדם קרוב וכדומה.

כיצד מבוצע טיפול רגשי לילדים?

לא מעט הורים חוששים לפנות עם הילד או הילדה שלהם אל טיפול רגשי מתוך חשש בו הילד ירגיש שונה ויקח את החוויה הזו למקום שלילי, אך זה חשש לא נכון. חשוב להבין כי טיפול רגשי לילדים מותאם לצרכים של הילדים. לא מדובר בטיפול פסיכולוגי בו יושבים על הספה ומדברים עם מטפל, אלא טיפול בו יוצרים לילד חוויה דרכה הוא יכול לשתף במה שעובר עליו מבלי להרגיש בלחץ או בדרישה לשתף פעולה, זה פשוט יגיע מעצמו תוך כדי הטיפול.

מטפלים רגשיים בונים תכניות טיפולים הכוללות מגוון של שיטות כמו טיפול באמנות במגוון רחב של סוגי אמנות שונים וכדומה, וכך מתאימים את מהלך הטיפול לילד ולתחביבים שלו בצורה נכונה.

כיצד טיפול רגשי יכול לסייע לילדים?

טיפול רגשי מאפשר לילדים להביע את עצמם בצורה הרבה יותר טובה והרבה יותר נכונה, והוא יכול לסייע להם ללמוד טוב יותר כיצד להתנהל. ישנם חששות או פחדים של ילדים שהם חוששים לדבר עליהם עם ההורים, מורים או חברים, ודרך טיפול רגשי הם יוכלו להביע את אותם פחדים וכך יותאם להם טיפול שיאפשר להם להתמודד עם הבעיות הרגשיות והפחדים השונים ולמצוא דרך להתנהל בצורה נכונה יותר.