פינוי מושכר בעת משבר הקורונה – כל מה שצריך לדעת בנושא

בעת משבר הקורונה, השוכר עשוי שלא לפרוע את חובות התשלום עבורכם. אם הוא לא שילם ואינכם מקבלים זאת בהבנה, אתם יכולים לנקוט בהליכים משפטיים על מנת לסלקו מהדירה. בשונה מימי טרום משבר הקורונה, כעת יש לכם פחות דרכים לעשות זאת, אבל הן בהחלט קיימות. אם אתם מעוניינים לדעת כיצד ליישם פינוי מושכר בימים אלה, כאן תוכלו לקבל את כל המידע.

הפקדת צ'קים של ערבות שנמסרו מהשוכר

ניתן פשוט להפקיד את הערבויות שהשאיר לכם השוכר. במידה והוא לא משלם, במובן זה שהוא לא העביר לכם צ'ק ולא יצר אתכם קשר, אתם לא יכולים לדעת אם זה קרה משום שאין לו כסף בחשבון או בגלל שהוא מנצל את משבר הקורונה. הדרך היחידה לדעת זאת היא להפקיד את הצ'קים שלו ולבדוק אם הם נפדים או חוזרים. בימים כתיקונים היינו אומרים לכם לפנות להוצאה לפועל ולפתוח תיק לחייב שלכם, אבל כעת לשכות ההוצל"פ מוגבלות ולא מספקות שירות זה בעקבות משבר ה- COVID-19, הלא הוא משבר הקורונה.

הפקדת צ'קים שנמסרו על ידי הערבים של השוכר

במידה והחוב של שוכר הדירה כלפיכם חצה את גבול הערבויות שהוא השאיר, ניתן להפקיד צ'קים של ערבויות שנמסרו מהערבים שלו, שכאמור מחזיקים בחשבון בנק שונה. אם הם לא חוזרים אלא נפדים, זה נחשב כמו תשלום שכירות אם השוכר לא העביר לכם בעצמו צ'ק חודשי. כאמור, גם חלופה זו באה במקום פתיחת תיק בהוצאה לפועל, פעולה שלא ניתן ליישם בימי הקורונה.

פנייה לעורך דין קניין ומקרקעין

להמשך צעדיכם לצורך פינוי מושכר, מומלץ להיוועץ בעורך דין קניין ומקרקעין. עורך דין זה מתמחה בכל דיני הקניין, יפוי כוח מתמשך, חוזים נדל"ניים וכמובן פינוי מושכר במקרה של הלנת שכר במסגרתם. פנייה לעורך דין קניין ומקרקעין תוכל לסייע לכם לתכנון צעדיכם המשפטיים במידה והשוכר שלכם אינו משלם ואין דרך להגיע אליו. עורך הדין ימליץ לכם, בדומה, לכתוב לעיל, להתחיל להפקיד את כספי הערבויות ובמקביל ליצור קשר עם השוכר או הערבים שלו ולעדכן אותם בנידון. כאמור, המגבלה היחידה כיום שלא הייתה בעבר היא פנייה להוצאה לפועל לצורך פתיחת תיק לשוכר ולערביו, ולכן יש להתנהל בעיקר עם כספי הערבות עבור הדירה.