טיפול לילדים על ידי פסיכולוג מוסמך באמצעות אומנות

טיפול לילדים ניתן על ידי פסיכולוג מוסמך אם הילד מדווח על מצב נפשי לא טוב או סובל מהפרעות אכילה כמו אנורקסיה או בולימיה. אחד הכלים האפקטיביים ביותר לטפל בבעיות הילד כשהוא נפגש עם הפסיכולוג הוא טיפול באומנות. טיפול זה מאפשר לילד לגלות על עצמו צדדים חדשים בתחום הציור, המוזיקה ויתר תחומי האומנות ועל ידי כך ליצור בתוך עצמו את השלווה הפנימית שלו.

התאמת הטיפול לילד הנזקק

הטיפול יותאם על ידי פסיכולוג מוסמך עבור הילד. זה יהיה טיפול לילדים אשר תחום בזמן, עם סדרה של מפגשים, בה יבוסס גם טיפול באומנות. מהילד לא מצופה "להתקדם" ובוודאי שכהורים אינכם צריכים להנחיל לו מושג זה כשהוא במצב רגשי ונפשי קשה. אבל, כהורים, ניתן לומר לכם שרצף המפגשים יוביל, בסבירות גבוהה מאד, להתקדמות חיובית במצבו הנפשי של הילד שלכם.

הגעה לכל המפגשים חשובה להצלחת הטיפול

על מנת שהטיפול יצליח ויזכה את הילד שלכם בבריאות וברוגע שלהם הוא כה זקוק, מומלץ להביא אותו לפסיכולוג לכל המפגשים שתואמו. פספוס מפגש יכול להזמין קביעת תאריך יעד אחר ליישומו, אבל דילוג טוטלי על מי מהמפגשים אינו מומלץ. לכן, אם אין באפשרותכם או באפשרות הילד להגיע לפסיכולוג לקבלת טיפול לילדים במי מהתאריכים שנקבעו, מומלץ ליצור קשר עם הפסיכולוג לשם המרת המפגש בתאריך אחר. חשוב להודיע על כך בזמן ולא ברגע האחרון לפני היציאה מהבית על מנת שניתן יהיה להיערך לכף.

התמורות שהילד ייהנה מהן במפגשים

שיחה קולחת עם הפסיכולוג, פירוק הבעיות של הילד לגורמיהן, טיפול באומנות לסוגיה, יציאה מהטיפול בתחושה של רוגע ושלמות יחסית לשעות הקרובות. הילד, כשהוא יוצא מטיפול לילדים, נהנה מיציבות מנטלית מעשית שתלווה אותו גם בימים הבאים. לכן, מאד חשוב לבוא למפגשים ולאפשר לילד שלכם את כל מה שהוא זקוק לו כדי להגיע ליציבות זו. ממפגש למפגש מצבו של הילד כנראה יהיה יציב יותר בטווח הארוך, ולכן הסבלנות וההתמדה, בסופו של דבר, משתלמות גם לו וגם לכם כהורים. הביאו אותו למפגשי טיפול באומנות על ידי פסיכולוג מוסמך והתאזרו בסבלנות.