המדריך המלא לבחירת גופי תאורה לבית

בחירת גופי תאורה לבית כיום נעשית באופן שונה לחלוטין מבחירתם לפני עשור ומעלה. אם באותם ימים המוכר בחנות התאורה היה חשמלאי או טכנאי מתח נמוך, והוא שאל אתכם שאלות שנוגעות לתכנון תשתית החשמל בבית, כיום העומדים בדלפקי חנויות התאורה הם פרזנטורים, מעצבי פנים ואנשי שיווק. המוצרים שהם ימכרו לכם מבוססים על חיבורי חשמל הרבה יותר פשוטים והרבה פחות מורכבים מאלו שהיו אז, וזאת משום שאין נורה ואין הלוגן, אלא מעגל חשמלי עם דְיוֹדָת לֶד. במילים אחרות, הזכוכית של בית המנורה, והנורה הם אותו גוף, והם דורשים הצמדה לקיר או לתקרה עם חיבור חשמלי קוטבי בסיסי בלבד. דווקא משום כך, הבחירה היא הרבה יותר קשה, כי היא מתבססת על פחות ידע טכני ועל הרבה יותר ידע בתחום עיצוב הפנים. במדריך שלפניכם תוכלו ללמוד כיצד לבחור תאורה לבית בעידן החדש.

בחרו רכיבי תאורה בהתבסס על הדמיית מחשב

בהדמיות המחשב של חנויות התאורה אתם לא תאמינו לאיזו רמה עיצובית הבית שלכם יכול להגיע עם בחירה נכונה של אביזרים מתאימים. זה לא מסתכם רק בתאורת התקרה המרכזית ובנורות SPOT ליד החלון. יש לכם שידת טלוויזיה דקה? אתם יכולים להאיר אותה עם פסי LED מסביב. הספרים שלכם ממוקמים בכוננית במקום בארון? אתם יכולים להקיך כל מדף בה בנורות LED ואפילו להיעזר בצבעים שונים לשם כך. באמצעות הדמיית מחשב, תוכלו להגיע בקלות אל רכיבי תאורה לסלון, לחדר האוכל, למטבח ולחדרי המגורים והשירות.

התבססו על צבעי אור נכונים לכל מקרה

בהדמיית המחשב עליה פורט לעיל, תוכלו להיווכח כי כל אור LED הוא בצבע שונה, ואין ערכים מוחלטים לגבי מהו אור צהוב ומהו אור לבן. יש המון גוונים של צהוב והמון דגמים של לבן ברמות בהירות וניגודיות שונות. כפי שלא כל גוון מתאים בהכרח לפרסומים שהעליתם בעברכם כמו הזמנות לאירועים, לא כל גוון יתאים לבית שלכם. באמצעות הדמיית המחשב, תוכלו לדעת בכל חדר איזה צבע של תאורה לבית יידרש.

שימו לב לממדי החדרים למניעת טעויות מיקוד

עוד שלב במדריך יהיה להתמקד בגדלי החדרים. גופי תאורה לבית לא יתאימו בהכרח לכל חדר אם הם מאד גדולים ומאד עבים והחדר המדובר מאד קטן, ולכן כל אביזר גדול צפוי לבלוט בו יתר על המידה ולייצר מראה מגושם. מנגד, לא כל חדר גדול יכול להכיל גופי תאורה לבית בגודל קטן, למעט מקרים חריגים כמו תאורה בקצה שלו (למשל ספוטים קטנים בקצה של סלון גדול ליד החלון היא בחירה ראויה).