טיפול בהפרעות אכילה לילדים על ידי פסיכולוג מוסמך

הפרעות אכילה לילדים עשויות לנבוע מ- 2 בעיות נפשיות המצריכות טיפול של פסיכולוג מוסמך. הראשונה היא אנורקסיה והשנייה היא בולימיה. בעוד באנורקסיה, הילד סבור כי הוא לא מספיק רזה, ועל כן מתנזר מאכילה עד כדי הרעבה והרגשת סחרחורת ותשישות, בבולימיה הילד חש צורך תמידי לאכול. הוא פשוט אוכל בשם הדחף הבולימי ועשוי להגיע למצב שהוא מוציא מזון קפוא מהמקפיא ומנסה ללעוס אותו במקרים של בולימיה קשה. טיפול בהפרעות אכילה מעין אלו יכול להינתן על ידי פסיכולוג מוסמך.

טיפול ילדים בהתאמה אישית

כאשר תגיעו עם הילד שלכם לפסיכולוג לצורך הנגשת טיפול ילדים, הוא יספק את האבחון הראשוני לילד שלכם ויציע מפרט מסודר של טיפולים לצורך החלמה מהאנורקסיה או הבולימיה. טיפול זה עשוי להיות משולב עם אלמנטים אומנותיים ויכיל שלבי טיפול שיצעידו את הילד בכיוון הנכון. לא ניתן להתחייב על זמן גמר ביצוע הטיפול, אבל בהתאם להתקדמות הילד ניתן לספק הערכה משוערכת ליציאה ממשבר האכילה שפקד אותו.

התאמת הטיפול לילדים על פי מצבם

כל ילד שמגיע לקבל טיפול לילדים מטעם פסיכולוג מוסמך יעבור אבחון אשר בהתאם לו יוצע לו מסלול ייחודי של טיפולים. הם כוללים מפגשים עם הפסיכולוג לצרכי שיחה ויישום מהלכים טיפוליים שונים. לכל ילד מתאים טיפול מסוג שונה, בהתאם לרמת האנורקסיה או הבולימיה שתוקפת אותו ועל פי התנהגויות נוספות שיזוהה במהלך האבחון.

חשוב להתאזר בסבלנות ולהבין שההיוושעות מהפרעת האכילה מהווה תהליך

כהורים, מאד קשה להפנים שהפרעות אכילה הן לא תופעה לריפוי מהיר כמו פצע או הפרעה רפואית. טיפול בהפרעות אכילה הוא טיפול תהליכי שהריפוי ממנו איטי והדרגתי. לכן, חשוב להתאזר בסבלנות ולזהות סממנים חיוביים בהתנהגות הילד שמראים על שיפור מסוים לכיוון יציאה מההפרעה. זה יפיח בכם את התקווה להמשך ולרוב – כשזה נוצר, נוצר גם המשך והילד מו צא את עצמו ללא הפרעות אכילה בהמשך הדרך.

עצות להמשך הדרך במידה והטיפול לא צלח

ניתן לבדוק האם הפרעות האכילה עצמן גוררים עמן הפרעות נפשיות נוספות ובמידת הצורך, להפנות לטיפול פסיכיאטרי הרפואי הכולל שימוש באמצעי היפנוזה. תחום בריאות הנפש אינו חד ערכי אלא משתנה אצל כל ילד ולכן חשוב לבדוק כיצד ישפיע טיפול בהפרעות אכילה אצל פסיכולוג קודם לכן.