טיפים לבחירת מכונת תפירה

כיום, יותר ויותר ישראלים חוזרים למלאכה הישנה והטובה בה עסק דור הסבים בהמוניו עוד בהיותו בגולה, התפירה! עם מכשירי תפירה אלקטרוניים המבוססים על רגלית ומעצור ניתן כיום לתקן חורים גדולים ואף ליצור בגדים משלכם מאפס. אנו ממליצים לכל מי שמתכוון ליצור באמצעות מחט לראשונה כמובן לקחת קורס לשם "נחיתה" קלה בענף, עם כמה תרגילי בסיס לבדיקת התאמתכם. כשאתם עתידים לעבור למכונה משלכם, שתשב על שולחן המלאכה בבית, כך רצוי שתבחרו אותה.

בחרו במכונות המייצרות את סוג התפר המבוקש לבגדים שבכוונתכם לתקן או ליצור

במידה ואתם עוסקים בבגדי ים, גופיות וטייץ נשים, אתם תצטרכו מכונה בה המחט יכולה ליצור תפר סטרץ' (מתוח). במידה והבגדים בהם תתעסקו הם שמלות, שאלים ובגדים זרוקים – יידרש ההיפך, תפר אוברלוק (רחב). ישנן מכונות תפירה משוכללות עם כפתורים שבאמצעותם ניתן לשנות מצבי תפירה בהתאם לסוג המלאכה שאתם עושים. כמובן שחשוב לבדוק שהרגלית והידית נוחות לכם ומיישמות את התפירה על פי דרככם, ללא קשיים וחיכוכים.

ודאו כי מחטי המכונה המסופקות איכותיות ושניתן לשלב בהן מחטים דומות בעתיד

חשוב לוודא כי ניתן להטמיע במכונות מחטים חדשות מפירמות איכותיות. כתופרים חדשים, אתם פשוט לא מודעים עדיין כמה חשובה היא הפירמה של המחט. זה אחד התחומים שבהם החברה המסחרית המייצרת קובעת ועוד איך! כפי שהיצרנית מספר אחד של מכונות תפירה הייתה ונותרה "זינגר" יצרנית מחטי התפירה המובילה היא Groz Beckert. רק מחט איכותית יכולה לספוג תנועות גסות בלי ליפול או להתעקם ופשוט להחזיק מעמד הרבה מאד ימי עבודה בלי צורך להחליף.

אפשרות לעבודה ידנית – יתרון

כשבוחרים מכונת תפירה חשמלית, ויש בה אפשרות לעבוד בידני, אתם יכולים להצל פונקציה זו לאימון ובדיקת המיומנות של עצמכם. מכשיר כזה יכול לחסוך לכם רכישת מכונת תפירה ידנית, על ידי 2 מצבי עבודה לבחירתכם, חשמלי וידני. בכך, אתם מבטיחים לעצמכם יישום תפירה במהירויות שונות בהתאם לצורך העכשווי שלכם. עבודה ידנית עכל מכונת תפירה חשמלית מעת לעת מאפשרת לחדד טכניקה, לתפור באיטיות (שנדרשת לפעמים) וליצור תפרים כמו בשיטה הישנה והטובה, במימי ההורים והסבים שלנו. מכונה כזו תבטיח לכם עבודה פורייה ומענגת הן בהפעלה ידנית והן בהפעלה חשמלית.