צביעת דירה שכורה באופן מושלם – המדריך המלא

כשמסתיים חוזה שכירות, על הדייר ששכר, בדרך כלל, מוטלת החובה לצבוע את הדירה בה הוא השתמש במהלך השנה. היות ורבים מאתנו, כדיירים שוכרים, לא צבעים מקצועיים, מומלץ לקרוא מאמר זה על מנת לדעת איך עושים את זה נכון באמת, כך שכל קיר ייוותר לבן, כנדרש.

רכשו את מוצרי הצביעה הנדרשים

ניתן להתקזז עם בעל הדירה. במידה והצביעה צפויה לצאת לכם טוב באמת, ייתכן והוא אפילו יעשה זאת מיוזמתו. מוצרי הצביעה הנדרשים הם תבנית צביעה, רולר (שלרוב מגיעים במארז אחד), מקל לרולר, מברשת דקה (לא מברשת שיניים, מברשת צביעה בגודל בינוני), דלי ריק של 20 ליטר, צבע לבן על פי חישוב של מארז 5 ליטר PER חדר עד 10 מ"ר (גודל ממוצע של חדר). אם אתם שוכרים דירה ובה סלון בגודל 2 חדרים וחדר שינה 10 מ"ר, אתם תצטרכו 3 מארזי צבע לבן של 5 ליטר. בפועל, מדובר ב- 4 ליטר צביעה ב- 2 שכבות ועוד ליטר צבע לתיקונים בכל 10 מ"ר. חשוב להצטייד בשפכטל ובסיד (בונדרול) לתיקון מקדים של הקירות.

הכינו את החדר לצביעת הדירה

צביעת דירה שכורה ברמה של חברה לצביעת בתים מקצועית צריכה להתבסס על הכנת החדר לתהליך. לשם כך, עבו את הקירות בעיתונים, חפצים כבדים שלא ניתן להזיז ביד כמו פסנתר או ארון – כסו בניילון נלמד והדביקו עם דבק סלוטייפ איכותי. דאגו שכל הרצפה תהיה מכוסה עיתונים או ניילונים נצמדים לבחירתכם. שאלטרים של חשמל ומשקופי דלת יוגנו באמצעות סלוטייפ ישן, עם דבק חלש בכוונה, כי דבק חזק עשוי לגרום לקיר והתקלף אחרי הצביעה. רק כאשר כל הדירה על כלל חדריה מאובטחים עם עזרים אלו ניתן למקם את ציוד הצביעה שזה עתה רכשנו ולהתחיל.

ישמו את צביעת הדירה

לשם צביעת דירה שכורה יש להתחיל מהדלי. הניחו אותו על העיתונים או הניילון הנצמד שעל הרצפה ובזקו לתוכו את אחת מקופסאות 5 הליטר של הצבע שרכשתם. הוסיפו חצי ליטר מים ו- 250 גרם בונדרול (בפועל, כוס קרטון של קפה הפוך גדול ועוד רבע ממנה). גשו לגינה או לחצר הבית, קחו מקל עץ ישר, נקו אותו היטב וערבבו למשך 7 דקות את התערובת שבדלי. התחילו במברשת הצבע: קחו אותה ובצעו חיתוכי צבע בין הקיר למשקוף ובין הקיר לשאלטרים של החשמל. לאחר מספר דקות, קחו רולר ועברו בתנועות אנכיות מלמעלה כלפי מטה. בשלב צביעת התקרה, קחו את מוט הרולר מהלבישו אותו מתחתיו להשגת תנועה חלקה ומהירה לאורך התקרה. יש ליישם ב- 2 שכבות לפחות, כשבסיום הראשונה מבניהן יש לפתוח את כל חלונות הדירה ולהפעיל מאוורר. זה יאפשר לצבע להתייבש לאחר 3 שעות, אז יש לחזור לדירה וליישם את השכבה השנייה.