המדריך המלא לבחירת עורך דין מומחה להוצאה לפועל לבית העסק

כשאתם מנהלים בית עסק, או עובדים עם מנהל שכיר ממונה כבעליו, אחד הספקים שתצטרכו לצידכם הוא עורך דין מומחה להוצאה לפועל. עורך דין זה לרוב יעסוק גם בפשיטת רגל, ועל כן יגבה אתכם בכל נושאי הגביה בהם תיתקלו בעתיד, בין אם בית העסק שלכם יהיה הצד החייב או הצד הנושה, לו חייבים אחרים צריכים לשלם.

ודאו כי עורך הדין הנו בעל ידע בייצוג בתי עסק

פעמים רבות, עורך דין מומחה להוצאה לפועל מייצג אנשים פרטיים. חשוב לוודא שמדובר בישות שמתמחה בייצוג עסקים, אשר תוכל לספק ידע משפטי בדיני עסקים וחברות כאשר אתם מתנהלים מול צד ג' כלשהו, בין אם הוא הנושה שאתם חייבים לו כסף ובין אם מדובר בחייב מסחרי שלכם.

בדקו שעורך הדין בקיא בהליכי הגבייה השונים

יש לוודא כי עורך דין פשיטת רגל והוצאה לפועל בקיא היטב בכל נהלי הגבייה. עבור נושים: פתיחת תיק לחייבים לא משלמים בהוצאה לפועל וזירוז הליכי התשלום ועבור חייבים, איחוד תיקי גבייה מכמה לשכות ללשכת הוצל"פ אחת, בדיקה שהליכי הגבייה שנעשים מטעם הלשכה קבילים מבחינה חוקית וכן שהחייב אכן נרשם כמי ששילם, במידה ופרע את חובו.

קראו כתבי הגנה ותביעה קודמים של עורך הדין

המאגרים המשפטיים האינטרנטיים מלאם בפסקי דין ואפף במערכי דיו שלמים בתחומי הוצל"פ ופשיטת רגל. מומלץ לקרוא פסקי דין ולהגיע להחלטה האם מדובר באדם מקצועי אשר יוכל, ברגע האמת, לספק לכם את המענה הנדרש. השתדלו לבדוק מקרים שדומים למקרה שלכם על מנת להגיע למסקנה הנכונה ביותר.

ודאו כי עורך הדין השיג הצלחות בדיונים עם כונסי נכסים ומנהלים מיוחדים בפשיטת רגל

כאשר חייב מסחרי מועבר על ידי רשויות הגבייה והאכיפה להליך פשיטת רגל בשל חוסר מסוגלות חלקית לפרוע את חובו, בית העסק שהוא חייב לו כסף נמצא בסכנה, בדגש על הביטוי "בית העסק". על פיו, ניתן ללמוד כי מדובר בישות פרטית ולא מוסדית. על פי נהלי הקדימות בפשיטת רגל, משרדים ממשלתיים ועיריות נמצאות בפרונט, לאחר מכן תאגידי מים וחשמל, לאחר מכן משכירי דירות, כשהעסקים הפרטיים כמו חנויות וחברות נמצאות בתחתית. המשמעות: חלקן צפויות להיות מוקרבות על ידי המנהל המיוחד על מנת שהחייב יוכל לפרוע את רוב חובותיו. עורך דין פשיטת רגל טוב הוא כזה שיודע להתמודד עם מנהלים מיוחדים ובדיון מול הכונס הרשמי יודע מה לעשות על מנת להישאר בהסדר החוב עבור הלקוח שלו.