השקעות נדל"ן בישראל: האם כדאי?

בשני העשורים האחרונים לחיי המדינה ניכרה תנופה אדירה בשוק הנדל"ן, אך כיום, ניתן לחוש בתנודות שלא היו כאן בימים האחרונים: משרד האוצר מבקש לעודד הפחתה בהשקעה בנדל"ן, מה שגורר תגובת שרשרת של המשקיעים שמוכרים את דירותיהם המשניות. עד מתי יימשך המצב הזה, מה הצפי לאחר הבחירות בישראל והאם יש עתיד חיובי לעולם ההשקעות הנדל"ניות הישראלי? מאמר מומחים.

משרד האוצר וההשקעות בנדל"ן – היכן השוק עומד כתוצאה מהתמורות?

כבר בפתיחת הקדנציה של הממשלה הקודמת, פתח משרד האוצר בתכנית מחיר למשתכן, בה ערך הדירה צונח ב- 5-10% בפרויקטים שיוגדרו כמשתתפים בתכנית. הדירות באותם מחירים ניתנו למשתתפי הגרלה שזכו בהטבה. במקביל, הערים האוצר קשיים על המשקיעים (משכירי הנדל"ן, בעלי דירות שניות למכירה ובעלי דירות ריקות) בסברו שזה מה שיפנה נדל"ן לזוגות הצעירים במחיר נגיש. בפועל, במבחן התוצאה, הסטטיסטיקות מצביעות על עזיבת משקיעים, אבל גם על ייקור השכירות בשל פיחות האופציות בעטיה.

ההשפעה של משבר הקורונה על הנדל"ן בישראל

אין ספק כי למשבר הקורונה בעיצומו אנו נמצאים יש השלכות כבדות משקל על הכלכלה הישראלית. כל קורס יזמות נדל"ן או קורס השקעות בנדלן מתייחס לכך בתקופה הזו. מומחים מצביעים כי דיור למגורים ישאר יקר, בעוד נדל"ן מסחרי יפול בצורה משמעותית, אך מה יהיו התוצאות באמת? זאת איש אינו יכול לדעת. יחד עם זאת, אם אתם רוצים להשקיע בנדל"ן, במיוחד בתקופה הזו, אנו ממליצים לכם ללמוד היטב את התחום ולקחת קורסים מקצועיים אשר יאפשרו לכם להכין את עצמכם טוב יותר, לדעת לנתח מצבים באופן הרבה יותר נכון ולנהל את ההשקעות שלכם גם בתקופות של משברים על הצד הנכון והטוב ביותר.

מהן האלטרנטיבות להשקעות בנדל"ן בעתות משבר?

ניתן להשקיע בשוק ההון, החל מתעודות סל ואג"חי מדינה ועד מניות פרטיות בבורסות ישראל והעולם. ניתן גם להשקיע במוצרי צריכה ובחומרי גלם דרך שוק ההון. את ההשקעות מומלץ לבצע באמצעות מתודות בדוקות, על ביסס קורס ושימוש בתוכנת מסחר ייעודית למטרות מסחר הוניות.