כספת בבית או בחדר כספות מאובטח? מאמר השוואה, לגזור ולשמור

אחד האתגרים המורכבים הוא שמירה על רכוש יקר באמת, כזה שאפילו בבנק שלכם לא תפקידו: כסף מזומן, מזכרות מסבא וסבתא, חפצי אומנות יוקרתיים, ועוד. אפשרות אחת היא לרכוש כספת לבית שתותקן אצלכם על ידי חברת כספות באופן תקני. אפשרות שניה היא לרכוש מנוי בחדר כספות פרטי חיצוני, עם אבטחה 24/7. מי מבין האפשרויות עדיפה? במאמר זה תוכלו לקרוא השוואה מקיפה בין השניים ולהחליט בעצמכם.

חסיון המידע בדבר נוכחות הכספת והרכוש

בבית – רמת חיסיון נמוכה. חברים טובים, טכנאי שירות ואפילו מנקי הבית יוכלו בקלות להבחין בעקבות. גם אם טכנאי הכספות שלכם ותיק ומנוסה, הוא חייב, מתוקף תפקידו, להשאיר עקבות: חריץ בקיר בו הכספת הונחה וסימני קידוח פשוט מעידים על הימצאותה של כספת בבית. החברים, הטכנאים והמנקים אולי לא ידברו אתכם על כך, אבל הם בהחלט עשויים לרכל עם צד ג'. וזה? הוא עלול להיות השודד עם האקדח שיגיע לפתחכם.

בחדר כספות – רמת חיסיון גבוהה. הכספת לא נמצאת בבית שלכם ולכן אף אחד לא יכול לדעת שעשיתם מנוי בחדר כספות. גם אם תספרו על כך למשפחה ולחברים, הם לא יוכלו לעשות דבר עם המידע הזה שיגרום לסיכונכם האישי.

רמת האבטחה של הכספת במבנה

בבית – רמת אבטחה נמוכה. האדם היחיד שיכול להתגבר עליה ולהגן על הרכוש שלו הוא שוטר או איש אבטחה שחייב להתקין בבית שלו כספת מתוקף תפקידו כנושא נשק. כל אדם אחר חשוף לשוד על מפגעיו השונים.

בחדר כספות – רמת אבטחה תלת שלבית המתבססת על בנייה מבטון מזוין, ציוד ניטור ואבטחה אלקטרוני כולל מצלמות ואנשי אבטחה יוצאי יחידות קרביות שעוברים פוליגרף תקופתי לחידוש הכשרתם. החדר מאויש 24/7 ולא ניתן ליישם לתוכו חדירה של גורמים בלתי מורשים.

ביטוח לרכוש במקרה של שוד או אובדן רכוש

בבית – חברת התקנת כספת בבית לא מספקת לכם שום ערבות. עברתם שוד? הנטל עליכם.

בחדר כספות – הנהלת החברה מעניקה לכל מנוי, מכספת קטנה ועד לגדולה שבכספות, ביטוחי על סך 5,000$ ארה"ב של Lloyds, ענקית ביטוח הרכוש בבריטניה. הלקוח יכול להגדיל את הכיסוי הביטוחי בתוספת תשלום.