מדריך לבעלי עסק ומנכ"לים: כך תבחרו עורך דין מומחה להוצאה לפועל

אחד מאנשי הקשר החשובים ביותר לבית העסק הוא עורך דין מומחה להוצאה לפועל. חייבים מסחריים יזדמנו לכם מעת לעת, וכשהחוב שלהם יתעכב, אתם תצטרכו לצידכם עורך דין מומחה שיידע לחלץ אתכם מכך, בין השאר באמצעות פתיחת הליכים בהוצאה לפועל מולם. מעוניינים לדעת כיצד לבחור עורך דין מומחה להוצאה לפועל? במאמר זה אנו מנחים את הקוראים כיצד להגיע אליו באופן מומלץ.

בחרו עורך דין המתמחה בייצוג נושים מול חייבים בהוצל"פ

עורך דין מומחה להוצאה לפועל העוסק בכך צריך לספק עבורכם את השירותים הבאים: לפתוח תיק הוצאה לפועל לחייבים מסחריים שלכם, להחליף תכתובות משפטיות עם לשכת ההוצאה לפועל בנושא זירוז החוב כלפיכם, ולייצג אתכם בדיונים משפטיים במידה והוצל"פ או החייב גררו אתכם אליהם בטענה לשינוי החוב. חשוב לבחור עורך דין שסיפק תוצאות מוכחות ללקוחות העבר שלו. על סמך קריאת פסקי דין קודמים בהם הוא לקח חלק כמייצג, תוכלו להבין האם מדובר באיש שכדאי שייצג אתכם בהליכי הגבייה מול החייבים.

ודאו כי מדובר על עורך דין בעל רקע בפשיטת רגל

אינכם יכולים לדעת מה יעלה בגורל החוב כלפיכם. החייב עלול שלא להשלים את כולו, בעוד לשכת ההוצל"פ הממונה תיוותר ללא מענה. במקרה כזה, יהיה זה עניין של זמן בלבד עד אשר יועבר החייב לפשיטת רגל, מה שיחסום אתכם מלטפל בחוב שלו ישירות. עורך דין פשיטת רגל מקצועי הוא כזה אשר יודע לייצג את לקוחותיו בהסדרי נושים מול הכונס הרשמי ולהביא לכך שהחוב כלפיכם לא יקוצץ או יבוטל. ביטול או שינוי כזה מתרחש חדשות לבקרים "הודות" לתקנות המאפשרות קיצוץ חוב מגורמים פרטיים, תוך שמירת ערך החוב לגורמים מוסדיים.

בררו האם מדובר על עורך דין בעל רקע בייצוג עסקים

ייצוג עסקים יהיה שונה מאשר ייצוג פרטיים. במידה וישות עסקית אחת חייבת לישות עסקית אחרת, סוג הדיון ייראה שונה בהשוואה לזה שנערך מול פרטיים. אמנם לא כל עצמאי הוא חברה בע"מ, שם גם הסדרי הגבייה שונים (עודף חובות מביא בדרך כלל לשיוך החברה למוסד שנקרא "מפרק חברות" שהוא המקביל של פשיטת רגל לפרטיים), אבל הדיונים בחובות בין עסקים מורכבים ומפרכים יותר מאשר בין 2 פרטיים, ולכן מומלץ לבחור עורך דין מומחה להוצאה לפועל ופשיטת רגל המתמחה בכך.