הגירה לארה"ב באמצעות ויזה ייחודית לבעלי עסקים

הגירה לארה"ב באמצעות ויזת E-2 מתאימה לכל מי ששואף להקים עסק גדול בעל רמת תרומה רחבת היקף למדינה או לחלקים גדולים ממנה. מהי משמעות ההגדרות הללו בפועל, ובמה הן מובחנות מבעל עסק רגיל? חשוב לציין כי בעל עסק רגיל, מקומי, לא יכול להימנות עם מקבלי ויזת E-2. בגדול, ההבדל מצביע על מטרת העסק, שאיפות ההתרחבות שלו והמהות שלו כישות עצמאית. לדוגמה, אם ישראלי שהצליח להשיג זיכיונות בנייה בארה"ב הגיע למסקנה ששם הוא רוצה לבנות 2 בתים כי המחיר בישראל יקר מדי, ולא להתרחב מעבר לכך, ברור שמטרת העסק היא נדל"ן מקומי ולכן הוא לא יכול להימנות עם מקבלי ויזת E-2. לעומת זאת, אם אותו יזם מציג תכנית שאפתנית להצמדת נדל"ן לחלק גדול ממוסדות הלימוד בסטייטים ואפילו במספר מחוזות באותו סטייט, הוא מקרב את מעמדו לקבלת ויזת E-2, כי אז המטרה היא תרומה לקהילה ועזרה לסטודנטים להשיג קורת גג במהלך תקופת לימודיהם.

ויזת E-2 – קידום מעשי

את הקידום המעשי של ויזת E-2 עושים במשרד עורכי דין המתמחה בהגירה בארה"ב. עורכי הדין במשרד יבדקו מהי מהות העסק שבכוונתכם להקים שם, ובמידה וישנה היתכנות והיא ברת-קיימא, והעסק נראה כיזמות שעומדת לקרום עור וגידים, יפעל המשרד עבור אותו יזם להשגת ויזת E-2 באמצעות מילוי הטפסים הרלוונטיים ושליחת הדרכון לשגרירות.

טיפול בהתנגדויות

כמובן כשמדובר על הגירה לארה"ב על בסיס עסקי עם ויזת E-2, שגרת החיים לא יכולה להמשיך כסדרה. מוסדות ההגירה ישלחו שאלות עם הבהרות מצדו של בעל העסק המבקש שיבהירו טוב יותר את  כוונותיו, ויאששו שמדובר בעסק שאכן עומד לקום ולא בהונאה. למען הגילוי הנאות, צליחת שלב זה בהצלחה תהיה כאשר לאזרח אמריקאי בעל היתר עבודה כבר יש יסודות לבניית עסק כזה עמכם. במקרה כזה, השלטונות באותו מחוז או נציגים של השלטון הפדרלי יוכלו לאשר שמדובר בעסק אמיתי, מה שיקל את קבלת ויזת E-2 עבורכם. ואולם, גם אם אתם לגמרי לבדכם בנושא, ניתן להסדירו באמצעות טיפול אדווקטי טוב מול גורמי ההגירה. אצל חלק מבעלי העסקים ההליך קצר ואצל חלק אחר שלהם רשויות ההגירה יעכבו זאת ביתר שאת, אך מי שעומד בתנאים לקבלת ויזת E-2, יקבל אותה בסופו של דבר.