כך מומלץ לטפל באירוע הפרת זכויות יוצרים באינטרנט

אם הופרו זכויות היוצרים שלכם באינטרנט, מומלץ לנהוג באחריות על מנת להוביל להסרת הפגיעה מרחבי הרשת. אנשים מוצאים את עצמם לא מעט פעמים עומדים מול שוקת שבורה בגין הפרת זכויות מכל מיני סוגים. השניים העיקריים, והחמורים ביותר ביחס לכלל, הם כשהמפר הנו דמות לא ידועה, אלא ספאמר או אדם פיקטיבי (Avatar) שאינכם יודעים מי עומד מאחורי זהותו והוא טוען שיצירה שכתבתם או ניגנתם היא למעשה שלו. המקרה השני הוא כאשר מישהו מפורסם באופן רשמי או אדם שלא נחשב מפורסם אך יש לו מאות עוקבים, לייקים ושיתופים וידוע כאדם מוערך בקהילה בה הוא עובד או פועל מחליט לגנוב לכם יצירה תוך ניצול העובדה שהוא יותר מקושר מכם ועל כן אם תטענו שזה שלכם זה לא ייראה אמין. מה צריך לעשות כאשר אתם עומדים מול מקרים אלו?

ככלל, מומלץ לשמור על כל יצירה או חומר רוחני שכתבתם ולהגן עליהם כחומר שהוא רשמית שלכם

לא לכולנו יש חשבון באקו"ם או באיגודי משוררים או חיבורים כלשהם, ולכן עיקרון השמירה הבסיסי ביותר הוא פשוט משלוח עצמאי בדואר של החומר בתוך מעטפה, כשתאריך הקבלה של המכתב בחזרה לכתובתכם, עם חותמת של הדואר, הוא למעשה תאריך השקת היצירה מנקודת מבטו של בית המשפט. אפשרות אחרת היא לחבור לגורם מאשר אלקטרוני ולשלם על כרטיס חכם ולחתום איתו על כל יצירה שכתבתם. כך, גם במקרה שגנב היצירה ניגן או הלחין לאנשים העשירים והמפורסמים ביותר בארץ, לא יהיה לו SAY שהיצירה שלו כשתגיעו איתו לבית המשפט כל עוד הוא לא הציג תאריך מוקדם יותר עם הוכחה שבאותו יום היצירה נכתבה על ידיו.

לוו את התהליך עם עורך דין מומחה לזכויות יוצרים באינטרנט

כדי למנוע את הבלגן שיהיה מסביבכם כאשר היצירה תגיע לאינטרנט על ידי הגנב או בא כוחו, ולהחיש את מחיקת הפרסום, מומלץ לחבור לעורך דין זכויות יוצרים באינטרנט על מנת שיפעל מול גוגל ומול מפר הזכויות כדי ליישם את מחיקת הפוסט המטעה.

מומלץ להגן על עצמכם משפטית גם מפני לשון הרע ודברי דיבה

בדרך כלל, כשאדם מן היישוב תופס אדם מקושר ומקובל חברתית גונב לו חומר רוחני, זה לא מסתיים רק במחיקה של החומר הגנוב על ידי אותה אישיות. המעריצים שלו והאנשים הקרובים אליו עלולים להמשיך לרדוף אתכם לאחר שמושא הערצתם יפרסם פוסט ש- "תקפתם" אותם משפטית. במקרה זה יהיה צורך לטפל לא רק באותה דמות אלא באותו קהל משולהב רסן שעלול לגשת לעמודי הפייסבוק והיו טיוב שלכם ולכתוב עליכם דברי בלע. מומלץ כי עורך דין לשון הרע יהיה שם על מנת להגיש נגדם תביעות כדי לחסוך או למנוע מקרים אלו.