כך מומלץ לבחור עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט

בחירת עורך דין העוסק בזכויות יוצרים באינטרנט הנה משימה חשובה ביותר לא רק עבור עסקים וחברות אלא אפילו עבור אזרחים פרטיים. כל גולש אינטרנט שמשתף תכנים ברשת חשוף לגניבת מידע ושימוש בו שלא ברשות. איך נערכים להתמודדות עם התופעה? ראשית כל, חשוב להכיר 2 סוגים של הפרות, ישירה ובדיעבד. הפרה ישירה היא הודעה מטעם מישהו שמוכר לכם או בוט או אווטר (אדם אמיתי שמתחזה לדמות אחרת ברשת חברתית) שהוא גנב לכם יצירה והוא עומד להצהיר שזה שלו, או חמור מכך, ליצור סיפור כיסוי שזה שלו ולתבוע אתכם שאתם אלו שהפרתם לו זכויות יוצרים. לעומת זאת, בהפרה בדיעבד אתם פשוט רואים ציור שלכם, מוזיקה שלכם או חיבור שכתבתם מועלה לרשת בטענה שהבעלים הוא אדם אחר. גם אם אתם רואים זאת ללא חתימה של בעלים וללא אישורכם להעלות זאת יש כאן הפרה בדיעבד.

איתור ראשוני של עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט

עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט צריך להיות בקיא בשמות, כתובות וטלפונים של מקבלי החלטות בפייסבוק ובגוגל ישראל, להפנות אתכם לטלפונים המבוקשים ובמקביל להכין כתב תביעה המציג חוות דעת משפטית שמדובר בחומרים שלכם והם נגנבו או נגזלו במרמה על ידי צד שלישי. במידה וצד שלישי הוא אדם שידוע לכם, תובעים אותו. במידה וזה בוט, אווטר או שגיליתם זאת בדיעבד, יוצרים קשר עם גוגל ופייסבוק ומבקשים מהם להסיר את הפרסום שנוצר ללא רשותכם בחומרים שלכם.

ידע משפטי נוסף שמומלץ שיהיה למייצג שלכם

עורך דין המתמחה בנושא כמו זכויות יוצרים באינטרנט צריך להתכונן לאפשרות שאם גונב זכויות היוצרים ייתפס הוא עשוי לעבור להתנגדות גלויה כלפיכם: להוציא דברי בלע עליכם בפומבי ולפרסם, לפתוח צ'אטים באינטרנט ולשלוח לכם מארות מרתיעות ועוד. לכן, מומלץ שהמייצג שלכם יהיה גם עורך דין לשון הרע שלא עוסק בהגנה הטכנית עליכם בלבד, אלא גם יידע להרתיע את מפירי זכויות היוצרים לבל ימשיכו להיטפל ליצירה שלכם. בכך, אתם לא רק מכוסים מפני ההפרה עצמה אלא גם ממה שעשוי לבוא אחר כך ומפרצות הפרה נוספות מצד גורמים אחרים שעשויים להתרגש עליכם, לא עלינו, בהמשך.