דברים שצריך לדעת על בחירת עורך דין מומחה לפשיטת רגל

בחירת עורך דין מומחה לפשיטת רגל נדרשת גם כאשר מצבכם הכלכלי והעסקי תקין ואתם נקיים מחובות. בישראל, רוב המשקים הכלכליים הם משקים של חוב ולא של השקעות בשל הכלכלה הריכוזית ומדיניות החברות הבנקאיות. לצערם של בעלי עסקים זה קורה גם במגרשם, ולא רק במשקים פרטיים. לא יהיה זה קשה להסיק שבמצב בו מראש הלוואות הן שמניעות את הכלכלה, השחקנים נחשפים להסדרי חוב ברמת המדינה, שנובעים עקב טפיחת חובות קודמים לאחר תלונות הנושים. חייב ללא עבר קודם בתחום נרשם בהוצאה לפועל, ומשאינו יכול לפרוע את חובו שם עובר לפשיטת רגל. בישראל, בניגוד למדינות אחרות, עו"ד פשיטת רגל הוא פשוט ספק עבודה הכרחי לכל בעל עסק.

מומלץ לבחור בעורך דין בעל הסמכה גם בהוצאה לפועל

מי שיכול להיחלץ מהסדר חוב עב כרס כבר ברמת ההוצל"פ – מוטב שיעשה כן ולא יוכתם כפושט רגל. היותו של אדם פרטי או במסגרת עסקיו – פושט רגל מהווה כתם לכל ימי חייו. בנקים ופרטיים יתקשו לתת שוב אמון, וזאת בשונה מהוצאה לפועל, בה רוב האזרחים במדינה בהחלט מכירים כמעידה חד פעמית, בפרט אם החייב הצליח לפרוע את חובותיו שם.

בפשיטת רגל, בשונה מהוצל"פ, עורך הדין צריך להציג אסטרטגיית מיקוח

מהי אסטרטגיית המיקוח? בפשיטת רגל ישנה פקודת הסדרי נושים. על פיה, מכונסים כל הנושים של החייב מול הכונס הרשמי ונציגו, שהוא מנהל מיוחד ממונה. האחרונים מחליטים איזה מן החובות לקצץ ולא לחייב את פושט הרגל להחזיר אותם. לצערם של בעלי עסקים פרטיים, על פי חוק הם נמצאים בתחתית הרשימה, כשאת ההובלה לוקחים משרדים ממשלתיים, תאגידי מים, גז וחשמל ועיריות. עורך דין מומחה לפשיטת רגל צריך להכיר לעומק את מבנה הסדר הנושים בישראל, לזהות עסקים שעל פי חוק ניתן לפסול את החוב שלהם ולהתריע על כך בהסדר נושים על מנת לחסוך כמה שיותר החזר לחייב שלו.

שיקום פושט הרגל אחרי ההליך

לא בכדי הקהילה העסקית לא נותנת את אמונה בפושט רגל. אם בפקודת הסדר נושים – העסקים הפרטיים הנושים חשופים בצריח לפסילה, למה שהם יאמינו באדם שהחוק הצליח לאפשר לו להתחמק מלשלם להם? לכן, קהילה זו תעשה הכל על מנת לא לתת לאותו אדם הלוואות יותר. כאן, עו"ד פשיטת רגל יכול בהחלט להתערב, לבדוק את אופן דחיית הגופים הפיננסיים את ההלוואות, ובמידה והשיח הידרדר לפרסומים חיצוניים (למשל במקרה שפושטת הרגל היא חברה ידועה ומוכרת שמונה לה מפרק) לא להסס לתבוע דיבה ולשון הרע. תביעות נזיקין אלה הוכחו כיעילות לניקוי שמם של פושטי רגל לשעבר וחיזוק אמינותם בציבור.