דברים שכדאי לדעת על בחירת עורך דין פשיטת רגל

כשאתם מבקשים לבחור עורך דין פשיטת רגל, חשוב להבין שמדובר בסוגיה משפטית שרבים מכם עלולים להגיע אליה. גם להוצאה לפועל ניתן להגיע בתור חייבים אבל ההבדל בין 2 הסדרי החוב הוא בנושא המשפטי. בעוד בהוצאה לפועל, הנושא היחיד שיש לטפל בו הוא לוח הסילוקין של החזר החוב, בפשיטת רגל מי שמלווה את התהליך הם שופטים ועורכי דין שלא יפעלו לטובתכם אלא למען ההליך ולמען יעילותו של ההליך. ברצותם, הם יקבעו שיש לחלט לכם רכב או דירה, למשל. בדיוק מהטעם הזה אתם צריכים עורך דין פשיטת רגל שיפעל לטובתכם וידע לבלום יוזמות שנרקמות נגדכם בעוד אתם מצויים בתהליך זה.

בלימת המנהל המיוחד בעת חילוט בית או רכב

תרחיש ובו בעל חוב בפשיטת רגל משלם תקופת הכינוס ובעודו עובד, פונה אליו המנהל המיוחד ודורש הסברים מדוע הוא לא דיווח על בית או אוטו מסוים שברשותו למען חילוטם הוא תרחיש מאד צפוי בפשיטת רגל. עורך דיו פשיטת רגל יוכל לבדוק את מהות הסתרת הרכוש הזה ממוסד פש"ר ואף לגבש חוות דעת משפטית שמדובר במהלך לגיטימי מצד החייב מטעמים שונים. למשל, אם מדובר בדירה שלא עומדת ריקה אלא היא בעצמה מקום עבודה (למשל דירה להשקעה בה יש שוכרים) ניתן יהיה לטעון כי הכסף שמגיע מהם הוא הכנסה לקופת הכינוס ולכן ישנה הצדקה בהחזקת אותו נכס.

השגת הסדר נושים מקל לחייב

סוגיה נוספת בנושא פשיטת רגל היא הסדר נושים. ההסדר שקובע למי החייב צריך לשלם ואת מי ניתן לבטל. על פי חוק, רשויות ציבוריות, רשויות מיסים, עיריות ותאגידי מים, גז וחשמל נחשבים בראש רשימת הכינוס וקשה לבטלם. זאת, לעומת חובות פרטיים שקל יותר לבטל. עורך דין פשיטת רגל יוכל לבדוק איפה ניתן לקצץ הכי הרבה כדי ליצור הסדר נושים קל ככל האפשר. ואם הוא השכיל בעברו לגלות פרצות המאפשרות לבטל חוב של רשות ציבורית, הרי שמדובר בעורך דין שכדאי לעבוד עמו.

שמירה על שמו של החייב לאחר קבלת ההפטר

לאחר שהחייב מקבל הפטר הוא אמנם נקי מחובות, אבל למעט קבלה לעבודה כשכיר הוא יתקשה לעשות משהו נוסף כדי להתפרנס: כשהוא יקים עסק, בנקים יבקשו להימנע ממנו, לקוחות פרטיים יחששו לעבוד עם כספים מולו וכל זאת כי הוא היה בעבר בהליך פשיטת רגל. תפקיד עורך הדין הוא לשחזר את שמו הטוב של לקוחו לאחר ההפטר, להציג אותו באור חיובי ולא להסס לתבוע גורמים המכוונים לעברו האשמות שלא היו ולא אירעו.