עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט – ספק השירות שחובה לעמוד עמו בקשר בכל בית עסק

זכויות יוצרים באינטרנט הוא נושא שממש לא כדאי להקל בו ראש. לא רק שחברים ומכרים מן העבר ששיתפתם אותם בחומר לא מוגן (שלא נרשם באקו"ם או ברשם הפטנטים למשל) יכולים לטעון שהוא שלהם, לעתים גם בוטים, Avatars ויצורי רשת אחרים שלא מוכרים לכם יוכלו לטעון זאת. מול זה חשוב מאד להתגונן לא רק באמצעות איתור גונבי זכויות היוצרים (שברבים מהמקרים אינו אמין כי מדובר בבוט או באווטר מוסתרים היטב עד כדי חוסר יכולת להוכיח שיוך לאדם אמיתי) אלא באמצעות פנייה לפייסבוק ולגוגל ישירות כדי להניע אותן להסיר את הפוסט או את הפרסום הגנובים.

דיווח למחלקות מפתח בפייסבוק ובגוגל

איננו יודעים אם אתם מעודכנים, אבל פייסבוק יורופ (אירלנד) כבר אינה אחראית על ישראל. בישראל ישנו סניף ניהולי של פייסבוק, וגם של גוגל. לכן, עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט ייצור קשר עם מנהלי המחלקות הרלוונטיות בתאגידי ענק אלה על מנת שיפעלו להסרת הפוסטים הגנובים. כאשר אתם עוסקים בשמירת זכויות יוצרים באינטרנט חשוב לפעול מול הגורם המסדיר, פייסבוק וגוגל, ולא ישירות מול הגונבים, שברבים מהמקרים בכלל לא ניתן לדעת במי מדובר. המשטרה ומחלקות אבטחת המידע באותם תאגידים צריכות להתעסק בזה, לסגור את הפרופילים המזויפים ולאתר את שולחיהם האמיתיים.

התנהלות מול הגורם שגנב את זכויות היוצרים

ברם, כל פעולה משפטית לטובתכם, ונגד גנב זכויות היוצרים, עלולה לגרור תגובה התקפית שלו. במיוחד כאשר המשטרה או מחלקת אבטחת המידע חשפו מי הוא האדם האמיתי מאחורי הבוט שגנב את זכויות היוצרים שלכם, הוא בהחלט עלול לנקום בכם על שהגנתם על עצמכם מפניו דרך הצינורות המשפטיים. הוא עלול להגביר את העוינות נגדכם באמצעות הפצת מידע כוזב שעשויה להגיע להוצאת דיבה חמורה ושקרית. בדיוק לשם כך, כשעוסקים בזכויות יוצרים באינטרנט, חשוב לוודא כי המשרד מעסיק גם עורך דין לשון הרע שילווה אתכם מול אותו אדם. ברוב המקרים הוא לא ירפה: הוא עושה זאת מתוך קנאה ביצירה שניסה לגנוב, ולעתים מתוך מניעים אישיים כלפיכם. לכם זה לא חשוב. אתם נמצאים בסיכון ששמכם הטוב ייפגע ועליכם להגן על עצמכם מפניו באמצעות עורך דין לשון הרע.