דיני עבודה: הזכויות שאולי לא ידעתם שמגיעות לכם – כל המידע

בין אם אתם עובדים שכירים במקום עבודה כזה או אחר, מגיעות לכם זכויות כנגד החובות שהמעסיק מציג בפניכם. זה אולי יפתיע, אבל רוב האנשים כנראה לא באמת מודעים לשלל הזכויות המגיעות להם ממקום העבודה על פי החוק בישראל. הנה המידע.

ייתכן שאתם מוכרים מוצרים, או שמא בכלל מספקים שירות כזה או אחר לקהל הלקוחות שלכם. יחד עם זאת, אולי אתם גם מנהלי עבודה, מפקחים או בתפקיד שכיר-בכיר אחר. בכל מקרה ומקרה אתם תהיו צריכים למלא את חובות מקום העבודה. במקביל לכך, תהיו זכאים לזכויות. אין חובה להסתייע בשירותיו על עורך דין דיני עבודה בכדי לדעת מה זכויותיכם במקום העבודה. אבל יחד עם זאת, אצל איש המקצוע הנ"ל אתם תקבלו את המידע הכי מדויק. ובכל זאת, בואו נעבור על חלק מהזכויות המגיעות לשכירים במקום עבודתם, אלו שיכול להיות שהם לא מודעים אליהן.

אילו זכויות מגיעות לי בתור שכיר במקום העבודה?

בראש ובראשונה, כדאי להתחיל עם תחום המלונאות, התחום שספג פגיעה אנושה ועדיין סופג פגיעות בעקבות פרוץ מגפת הקורונה. אם אתם עובדים שכירים בתחום המלונאות, אתם זכאים לקרנות השתלמות, יחד עם שבוע-עבודה של 40 שעות.

בנוסף, אתם גם זכאים לתוספת ותק מהשנה השנייה שלכם במקום העבודה בו אתם עובדים כיום. בהנחה שאתם עובדים באזור אילת וים המלח, אתם תהיו זכאים לתוספות נוספות שיש לקבל עליהן מידע מעורך הדין שלכם לדיני עבודה.

זכויות המגיעות לכם בתחום של מוצרי אלקטרוניקה

אם אתם עובדים בתחום המכירות והשיווק, או הייבוא של מוצרי אלקטרוניקה, אתם זכאים לתוספת שכר עבור משמרת צוהריים ולילה. יחד עם זאת, עובדים בתחום האלקטרוניקה גם זכאים לתוספת של ותק וגם הפרשות לקרן הפנסיה החל מיומם הראשון במקום העבודה.

עובדים בתחום של שמירה ואבטחה? אם כן, אתם זכאים לתוספת ענפית וגם לעשרה ימי חגים במהלך השנה. יחד עם זאת, אתם תהיו גם זכאים לתוספת ותק בתחומכם. אם אתם עובדים בתחום הבניין והבנייה, תהיו זכאים לשבוע עבודה בן 42 שעות, יחד עם קרנות פנסיה גבוהות יותר.

אילו זכויות מגיעות לי בתור שכיר בתחום הבניין והבנייה

עובדים בתחום הבניין זכאים גם לימי חופשה והבראה גבוהים יותר, כמו כן גם לתוספת ותק. שימו לב, בתחום הבניין, יום עבודה אשר בוטל בעקבות תנאי מזג אויר יקבל תוספת של 4 שעות. עובדים בתחומים אחרים וצריכים מידע על הזכויות שלכם?

אנחנו ממליצים על פנייה לעורך דין בתחום של דיני עבודה, שכן הוא יוכל להסביר לכם את התמונה המלאה. בין אם אתם עובדים בתחום עיסוק כזה או אחר, ההמלצה הכי גורפת היא לא להתפשר ולא לוותר על הזכויות המגיעות לכם כחוק.

מתעניינים בנושאי הטרדות מיניות? הגנה עצמית מול תוקף בעבודה? אולי תרצו לקרוא את הבלוג הבא