נושאים שכדאי לדעת בייצוג של עורך דין פשיטת רגל

בחירת עורך דין פשיטת רגל היא משימה שכל אזרח בישראל, במיוחד עצמאי, צריך לדעת לעשות. עורך דין פשיטת רגל יהיה שם בשבילכם כאשר תיקלעו לחוב זה. למי שלא מכיר או לא יודע, זהו חוב שמגיעים אליו בהסדרי נושים, לאחר שהחייב לא הצליח לשלם בהוצאה לפועל. זה בדרך כלל קורה לאחר שאותו חייב גילה שמצבו עגום משהוא חשב בתחילה. התיק יכול להיפתח על ידו או על ידי אחד הנושים עבורו. מדוע בפשיטת רגל, עורך דין הוא סמכות חשובה וקריטית אך יותר מהוצאה לפועל? משום שהמדיניות בהוצאה לפועל היא להיות קשוח מאד עם החייב, לאיים עליו בעיקולים וליישמם, ולהפגין יד קשה. אבל הסיבות לכך הן לא בגלל אי אלו סיבות משפטיות אלא בגלל שהחייב לא סיפק כסף בסכום X בתאריך Y. זה הכל. בפשיטת רגל זה ממש לא נגמר כאן. גם אם החייב עומד בהסדר הנושים כמו שעון שוויצרי וןמגיש לקופת הכינוס כסף כל שבוע או חודש, הכונס הרשמי תמיד יבקש לבדוק איך עוד הוא יכול להחיש את התשלום, איך ההפטר יתקבל מהר יותר, וזה כולל גם אובדן של דירות, מכוניות ונכסים שהוסתרו. ואלו כמובן כוללים גם סילוק מההליך והחזרה להוצאה לפועל – במידה ואותם פריטים חילטו חלק ניכר מהחוב. בדיוק מהטעמים האלה אתם תצטרכו עורך דין.

"חוסר אמינות", טען הכונס הרשמי – סנריו שכל חייב פושט רגל עובר

אל תמהרו לומר נואש בגלל הכונס הרשמי. איתור בתים ומכוניות לשם חילוט חובות זה חלק מהתפקיד שלו. אבל עו"ד פשיטת רגל עדיין יכול לעצור את הגזירה. הבית המשני והאוטו הנוסף יישארו בידיים שלכם אם הוא יגבש חוות דעת משפטית הגורסת שאיתור הנכסים נעשה שלא כדין, בין אם מדובר בחקיקות פנים בתוך מוסד פש"ר ובין אם מדובר בחוק הכללי (למשל איסור האזנות סתר). בעבר, חילוטים רבים בוטלו בהוראת שופט עקב התערבותו של עורך דין פשיטת רגל.

בהסדר נושים – העורך דין חייב לעמוד על שלו לביטול חלק ניכר מהחוב

הסדר נושים הוא אסיפה של הכונס הרשמי עם עורך דין מנהל מיוחד שהוא ממנה יחד עם הנושים לדיון בהסדר החוב. על פי חוק, נושים פרטיים נמצאים בסכנת ביטול בעוד נושים ממשלתיים, שמייצגים תאגידים המסייעים לרשויות החוק או תאגידי עיר ומועצה נמצאים בעדיפות עליונה וקשה יותר למחוק חוב להם. עורך דין פשיטת רגל ייעזר בחוק ויסייע לכם למחוק חלק ניכר מהחובות, תוך צמצום ההסדר לקבלת הפטר מהיר.