הסדרת מעמד בישראל

טסתם לפגישת עסקים בארץ מרוחקת, פגשתם את אהבת חייכם וכעת אתם מעוניינים לעבור ביחד לארץ הקודש ולהתחיל חיים משותפים. בכדי לעשות זאת בצורה חוקית, תצטרכו לעבור אצל עורכי הדין אשר עוסקים בדינים הרלוונטיים. כמובן, מדובר בדיני הגירה והסדרת מעמד אזרח בישראל.

עולמנו של היום מאופיין במה שנקרא "גלובליזציה". נתיבי השמיים פתוחים, אנשים טסים ממדינה למדינה ואפילו מכירים את אהבות חייהם במהלך נסיעות עסקים. אם זה קרה לכם, קודם כל אחלה לכם ואנחנו שמחים בשבילכם. שנית, אנחנו רוצים שתדעו, שכל התהליך הזה של הגירה הוא הרבה יותר פשוט אם מסתייעים באנשי המקצוע הנכונים. הנה מספר דגשים חשובים לגבי הסדרת מעמד בישראל.

באילו מקרים מסתייעים בעורכי דין בדיני הגירה?

במקרה הזה, אנשי המקצוע הנכונים הם עורכי דין להסדרת מעמד. אמנם הסדרת מעמד היא תהליך שעשוי להתמשך זמן-מה, אבל אין ספק שיהיה ניתן לקצרו. יהיה ניתן לקצרו בעזרת מומחיותם של עורכי דין בדיני הגירה.

אבל יחד עם הציפייה לקיצור התהליכים עד כמה שניתן, חשוב להבין כי בתי המשפט עמוסים וגדושים בתיקים דומים לאלו שלכם. בכדי לנסות ולקצר את התהליך כמה שיותר, יהיה חשוב להיות מוכנים מראש עם כל המסמכים הרלוונטיים.

מה עוד חשוב לדעת לפני פגישה עם עו"ד הסדרת מעמד?

כמובן, בדרך כלל אתם תצטרכו לעבור גם אצל נוטריון, שהוא בעצם גם עורך דין. ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, נוטריון יהיה תחנת חובה בדרככם להסדיר מעמד בישראל. מאחר שצריך תקפות משפטית למסמכים שאתם מתרגמים עבור אזרחים ממדינות זרות, צריך נוטריון שיעבור על אותם מסמכים.

תפקידו של הנוטריון הוא לתקף את המסמכים האלו מבחינה משפטית, לתת תוקף לתרגומים של תעודות שונות (כמו תעודת לידה או קורות חיים) ועוד. בסופו של דבר, שני עורכי הדין שיהיה צורך להיפגש עמם יהיו אותו עו"ד הגירה ואותו נוטריון.

כמה זמן לוקח להסדיר מעמד בישראל?

במקרים רבים יהיה צורך להמתין בסובלנות במשך תקופה של חודשים ארוכים, אולי אפילו יותר. הכול למעשה תלוי בעומס בבתי המשפט, במומחיות של עורך הדין, במקרה הספציפי שלכם ועוד. הכי חשוב, להתחיל את התהליכים האלו כמה שיותר מהר.

אם הגעתם להחלטה שאתם מעוניינים להסדיר מעמד בישראל, פנו לייעוץ וסיוע משפטי ותתחילו להניע תהליכים. כמובן, יהיה חשוב להיפגש עם עו"ד ולקבל ייעוץ מסוים. אם אתם מרגישים שאתם צריכים להיפגש עם יותר מאשר עורך דין אחד, תעשו זאת. זה כמובן יעלה לכם בפגישה כפולה, אבל אין ספק שעדיף לחשוב לטווח הרחוק. בטווח הרחוק אתם צריכים לעבוד עם עורך דין שמסוגל להניע עבורכם את התהליכים כמה שיותר מהר ועל הצד הכי מוצלח. גם אם יעלה מעט יותר, יש סיכוי שבטווח הארוך זה יהיה שווה את ההשקעה.