מהו עו"ד נזיקין?

מהו תחום דיני הנזיקין?

דיני נזיקין הוא תחום המגן על הציבור מפני מעשים לא תקינים (עוולות) של אנשים אחרים. דיני נזיקין הם חלק מן המשפט האזרחי. כלומר, אם אדם נפגע ממעשיו של אדם אחר, הוא זכאי לתבוע פיצוי מאותו אדם שעשה את העוולה, בבית המשפט.

תביעת נזיקין לא חייבת להיות תביעה פלילית. לעתים, העוולה שנגרמה היא גם פשע פלילי. אך לא בכל המקרים. בין אם המדינה תובעת בהליך פלילי את אותו אדם ובין אם לאו, אדם שנגרמה לו עוולה יכול לתבוע פיצוי וצדק מאותו גורם שגרם לו את העוולה בבית משפט אזרחי.

הנזק אינו חייב להיות נזק גופני. פגיעות גופניות הן רק סוג אחד מתוך סוגים רבים של נזקים הנכללים בתחום דיני הנזיקין. פגיעה נפשית, פגיעה בפרטיות, פגיעה במוניטין העסקי או האישי, גם הם עלולים להוות עילה לתביעה בתחום הנזיקין.

איך בוחרים עורך דין בתחום הנזיקין?

על מנת לבחור עו"ד נזיקין עליך לבחור עורך דין המומחה בתחום הספציפי, בו אתה גם רוצה להגיש את התביעה. כמו שישנם סוגים שונים של עוולות בתחום דיני הנזיקין, כך גם ישנם סוגים שונים של עורכי דין, המומחים בתחומים שונים בתחומי הנזיקין.

לדוגמא, ישנם עורכי דין המומחים בתאונות דרכים, וישנם עורכי דין המומחים בתאונות בנייה. חשוב לבחור נכונה את עורך הדין שתשכור את שירותיו.

קרה של רשלנות רפואית הוא מקרה שונה לגמרי ממקרה של פגיעה ממוצר פגום. עורך דין המומחה בתחום אחד מתוך מגוון דיני הנזיקין אינו בהכרח מומחה בתחום אחר.

לכן, חשוב שלעורך דין שתבחר, יהיה ניסיון בטיפול בסוג הספציפי של העוולה שנגרמה לך. לעתים, המאבקים המשפטיים בתחום הנזיקין עלולים להיות ממושכים ולגזול משאבים רבים. אתה רוצה לדעת בוודאות שאתה בוחר עורך דין שיוציא את הצדק לאור, וינצח עבורך בבית המשפט.

לפני הפגישה הראשונה עם עורך הדין, חשוב לאסוף את כל המסמכים היכולים להוכיח את צדקתך בבית המשפט. לאחר מכן, חפש המלצות מאנשים שעברו פגיעות הדומות לפגיעה שלך. בחירת עורך הדין שיטפל בתביעה שלך בבית המשפט היא ההחלטה החשובה ביותר שתקבל במהלך ההליך.

סוגי עוולות בתחום הנזיקין

תחום דיני הנזיקין הוא תחום רחב ומסועף מאוד וקיימים בו סוגים רבים של עוולות.

אחד מהיסודות של תחום דיני הנזיקין הוא רשלנות. כל אדם או גורם בחברה חייב לנהוג באופן שאינו מהווה סכנה בלתי סבירה כלפי אנשים אחרים.

לומר, כאשר אדם פועל באופן בלתי סביר, והדבר מביא לפגיעה באדם אחר, אזי הוא פועל ברשלנות והוא יכול להיתבע על כך בבית המשפט.

בנוסף, אירועים כגון תאונת דרכים, רשלנות רפואית, פגיעה מחפצים נופלים, אבטחה לא נאותה באירוע, תאונות בנייה, תקיפה, השמצה, גרימת מצוקה רגשית מכוונת ועוד, הם גם עוולות בתחום הנזיקין. ניקח לדוגמא, יצרן מוצרי תינוקות, אשר יצר מוצר לא בטיחותי שפגע בתינוקת. יצרן זה יכול להיתבע בבית המשפט באשמת רשלנות.