נהיגה בשכרות ודגשים שחשוב להכיר

נהג אשר נוהג בשכרות קודם כל מסכן את עצמו אות הסביבה שלו. רק לאחר מעשה, בחלק מהמקרים הנהגים עשויים להצטער עד עמקי נפשותיהם בעקבות אסון, חלילה. נתפסתם נוהגים בשכרות? הנה מספר דגשים חשובים.

עשרות אלפי נהגים עולים מדי בוקר על הכביש בישראל, מגיעים למקומות עבודותיהם והכול עובר חלק. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים נהגים בוחרים לעלות על הכביש בעודם שתויים, שזו אחת התופעות הכי מסוכנות שקיימות על הכבישים. קודם כל נדגיש, עשו כל מה שניתן בכדי לא להגיע למצב כזה שמצריך ממכם נהיגה בשכרות אשר אסורה על פי החוק. ומעבר לכך, מסוכנת לחייכם ולחיי האנשים סביבכם בכביש. לאחר שהסרנו את זה מהדרך, בואו נדבר על מספר דגשים חשובים בנוגע לנהיגה בשכרות.

נתפסתי נוהג בשכרות, מה אני צריך לדעת עכשיו?

אם נתפסתם נוהגים בשכרות, כנראה שכרגע אתם צריכים להתמודד עם זימון לשימוע בבית משפט. בכל מקרה שבו זה קורה לכם, קודם כל כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה בעל ניסיון. עו"ד בדיני תעבורה יכול לספק לכם מידע שכלל לא יצא לכם להתעכב עליו לרגע.

למשל, שקלתם לבדוק באם הינשוף היה תקין, או לא? שוטרים משתמשים בינשופים לבדיקת אלכוהול, בחלק מהמקרים הינשופים האלו לא מכוילים, או לא תקינים. מעבר לכך, חשוב גם לזכור שהעונש על פי החוק הוא לא אחיד.

האם העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות הוא אחיד?

אם בית המשפט גוזר על פלוני עונש X, זה לא אומר שפלונית תקבל את אותו העונש על נהיגה בשכרות. למשל, אם תחליטו שאתם מתייצבים בבית משפט ומבהירים עד כמה הרכב חשוב לפרנסתכם, יש סיכוי ש"תיפלו" על שופט רחמן.

זה כמובן תלוי במזל שלכם וביכולת שלכם להעביר את הסיפור שלכם. מעבר למה שציינו בשורות כאן למעלה, גם חשוב לקחת בחשבון את הרקורד התעבורה של הנהג. אם יש לכם רקורד תעבורתי נקי, יש סיכוי כלשהוא שהשופט יחוס עליכם ויגזור עליכם המתקה של העונש הקבוע בחוק על נהיגה בשכרות.

האם העונש על נהיגה בשכרות תלוי במידת השכרות של הנהג?

כמובן, העונש ילך ויחמיר בהתאם למידה שבה הייתם שיכורים. אם הייתם שיכורים ברמה שלא יכולתם אפילו להבין שיש מולכם שוטר, ובכן, מצבכם לא בכי טוב. בין אם הייתם שתויים במידה כזאת או אחרת, אנחנו בכל מקרה נמליץ לכם על פגישת ייעוץ עם עורך דין תעבורה.

עורכי הדין יוכלו לסייע לכם להמתיק את העונש, מאחר שהם מודעים להקלות השונות שניתן לקבל בבתי המשפט. ואם יש צורך, תיפגשו אפילו עם יותר מעורך דין אחד. יעלה לכם קצת יותר, ברור, אבל אם הרישיון שלכם חשוב לכם – תפעלו בצורה מקיפה. סעו בדרכים בטוחות.