התקדמות עסקית, מחיקת רישום פלילי והקשר בין זה לזה

בעוד שכל אחד מאיתנו סוחב עמו או עמה עבר מסוים, בחלק מהמקרים העבר עשוי לעכב את האדם. לעכב את התקדמותו, הן החברתית והן העסקית-מקצועית. וכשזה קורה, חשוב לבדוק כיצד ניתן למחוק רישום פלילי, אם ניתן.

בעוד שחלק ממקומות העבודה לא יתעניינו בעברו של פלוני, בחלק אחר ממקומות העבודה יבקשו אישור רישום פלילי. אם בעברכם צברתם רישום פלילי, חשוב קודם כל להבחין בין הנ"ל לתיק תלונה במשטרה. בין רישום פלילי לתיק במשטרה ישנם הבדלים מהותיים, שחלקם גם עשויים להשפיע על התקדמותכם בחייכם. בשורה התחתונה, מגיעה לאנשים הזדמנות שנייה, הפתרון הוא מחיקת רישום פלילי.

מה הוא בעצם הרישום המשטרתי-פלילי?

הרישום המשטרתי מתנהל במשטרת ישראל, כאשר הוא כולל בעיקרו וברובו תיקי מב"ד. תיקי מב"ד הינם תיקים משטרתיים, שעדיין לא הוחלט באם יש לסגרם או להגיש בהם כתבי אישום. בחלק מהמקרים, ישנם גם תיקים שמתנהלים בבתי המשפט, אבל טרם הוכרעו, ככה שעדיין הרישום יהיה פעיל.

בחלק רב מהמקרים, אנשים סופגים רישום פלילי גם לאחר שלא בוססו ראיות במקרה שלהם. במילים אחרות, יהיה רישום פלילי אשר קובע כי המקרה לא הוכרע בעקבות חוסר בראיות. יש לכם רישום שכזה? בואו נבין כיצד ניתן לנסות למחוק אותו.

כיצד ניתן למחוק רישום פלילי? האם בכלל אפשרי?

במקרים לא מעטים, מחיקת רישום פלילי היא אכן אפשרית ומאוד מומלצת. את הבקשה לביטול הרישום הפלילי, אתם תוכלו להגיש באגף החקירות אשר נמצא במטה הארצי של משטרת ישראל. כמובן, לא בכל מקרה ומקרה יהיה ניתן למחוק רישום זה.

בכדי לנסות למחוק את הרישום הפלילי, יהיה צורך להסתייע בעורך דין פלילי מקצועי. אתם יכולים גם לנסות לעבוד עם עורך דין בדינים אחרים ולא פליליים, אבל יהיה פחות מומלץ. בסופו של יום, כל עורך דין וההתמחויות הספציפיות שלו.

באילו מקרים ניתן למחוק רישום פלילי?

כאמור, ישנם לא מעט מקרים בהם ניתן למחוק רישום פלילי. למשל, אם ביצעתם עבירה אשר העונש עליה הוא למעלה מ-3 שנים של מאסר, יהיה ניתן לבדוק את האפשרות של מחיקת רישום פלילי. כמו כן, אם בגיר ביצע עבירה וחלפו 7 שנים מאז ביצוע אותה עבירה, יהיה גם במקרה זה אפשרי להגיש בקשה לביטול ומחיקת רישום פלילי.

אם מדובר בקטין אשר ביצע את העבירה, לאחר שחלפו 5 שנים מזמן ביצוע העבירה יהיה ניתן להגיש את הבקשה הנ"ל. אם אתם צריכים סיוע משפטי בנושאים אלו, כמובן שיהיה חשוב להסתייע בשירות הטוב ביותר שתוכלו לאתר. מאחר שמדובר בהתקדמות שלכם (עסקית ובכללי בחיים), יהיה כדאי לעשות כל מה שניתן בכדי למחוק את הרישום. אל תתפשרו על העתיד שלכם, במיוחד אם מה שמעכב את התפתחותו זה העבר שלכם.