טיפים לבחירת עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט

זכויות יוצרים באינטרנט הוא נושא חשוב במיוחד אם אתם אושיות רשת המרבות לגלוש ברשתות חברתיות ולהפיץ את פעילותכם. מה עושים במקרה שגזלו לכם את הזכויות המגיעות לכם על יצירותיכם וטענו שהיצירה שלהם ולא שלכם? יש דרכים להתמודד עם כך המבוססות על פעילות מנהלתית מול גוגל ופייסבוק ודיני ראיות ונזיקין בשלבים מתקדמים יותר. בתחילה, עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט יצייד אתכם בטלפונים של גוגל אדסנס, חשבון המודעות בפייסבוק וכד', כולל כתובות מייל של משרדים אלה, לשם ניתן להפנות את טענותיכם. עורך הדין יסייע גם הוא ויבהיר למקבלי ההחלטות כי עליהם לפעול להסרת התכנים הגנובים. לאחר מכן, הנחת העבודה היא כי הגנב ייחשף ויאיים עליכם במשפט (בטענה שהחומרים שלו ולא שלכם). ואז, יהיה צורך בחוות דעת משפטית המראה כי היצירות היו שלכם. לכן, כך צריך לבחור עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט.

בחרו בעורך דין המתמחה בבניית חוות דעת משפטית לגבי יצירות מקוריות שנגנבו

עורך הדין ינחה אתכם לשלוח בדואר את החומרים כדי להציג שהתאריך שהדוור החזיר הוא הראשון שאוזכר בנושא יצירה זו. אם אתם רשומים באקו"ם או במשרד פטנטים חוץ מוזיקלי כלשהו, והרישום בוצע לפני שהיצירה נגנבה מכם, זו יכולה לשמש ראיית זהב נגד הגנב ופועלו. בנוסף לאלה, תגובשת חוות דעת משפטית שמראה כי היצירה שלכם, אשר תבוסס על אוטפן התכנון שלה, על הצגת פרגמנטי תכנון, הלחנה או בנייה שמראים שאתם בניתם את אותה יצירה ולא הגולש הגזלן שטוען כי היא שלו. בדרכים אלה ניתן יהיה להוכיח שייכות של אותה יצירה לכם באופן בלעדי.

מומלץ להתבסס על עורך דין הבקיא בדיני נזיקין כמו לשון הרע ותביעות דיבה

תובענות אלו עשויות לנחות עליכם מצד הגולש הגנב, ולמעשה לאלץ אתכם להגיש אותן נגדו. כאשר הוא ייחשף והיצירה הגנובה תוכר כיצירה שלכם הוא ככל הנראה לא ייוותר ויעבור לקללות, מארות, גידופים ושקרים עליהם. מוטב כי תהיו מוכנים לכך ותצרפו למסע שלכם לקראת החזרת היצירות לחיקכם גם עורך דין לשון הרע שיידע להגיש תביעות נגד הגנב המפר ובכך לחשוף את פרצופו האמיתי, ולחזק את ההערכה בציבור שהיצירות היו שייכות לכם מלכתחילה.