הגנה על זכויות יוצרים באינטרנט – כך תעשו את זה נכון

זכויות יוצרים באינטרנט מהוות תחום שמאד חשוב לדעת כיצד נערכים אליו. במיוחד אם אתם ספקי תוכן, החל ממנכ"לים או בעלים של חברה ועד יוצרים פרטיים של קניין רוחני, ההגנה על הזכויות שלכם בתחום היצירה ממש קריטית לידיעה. המרשתת מלאה בגנבי זכויות יוצרים שלא יעשו זאת בהכרח בשמם המלא, אלא בהסתתרם מאחורי בוט או אווטר (שם אמיתי שהמפעיל שלו נתפס כמי שזה לא שמו האמיתי, למשל על ידי ניסיון לתבוע אותו וגילוי שאין שם כזה במרשם האוכלוסין). הדבר לא רק יצריך הליכים מול אותה דמות אלא גם ובעיקר מול הרשת החברתית שאפשרה דבר כזה. עליה לפעול לסגירת הבוט או האווטר ולהשיב לכם את זכויותיכם.

יש ליצור קשר עם עורך דיו זכויות יוצרים באינטרנט

רק עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט יידע למי לפנות על מנת להשיב את הזכויות שנגזלו מכם בנושא קניין רוחני: איתור גורמי אכיפה בגוגל ובפייסבוק, פנייה אליהם במכתב וגיבוש פעולה לסגירת הבוטים, האווטרים וכל גורם אחר שנחשד בגניבה זו. עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט יגבש חוות דעת משפטית שתראה לקובעי המדיניות בגוגל ובפייסבוק בישראל שהתוכן שייך לכם ובוצע נגדכם גזל ספרותי שלו מן היסוד.

יש להמתין לתגובת מפר זכויות היוצרים

מפר זכויות היוצרים שהפרופיל שלו נסגר כתוצאה מהגניבה עשוי להגיב או להתעלם. במקרים רבים הוא פשוט יפתח בוט אחר וינסה או לממש גניבה חוזרת, או פשוט להיטפל אליכם בהודעות פרטיות. מה אתם צריכים לעשות בשלב הזה? אנו ממליצים לפנות למחלקת הסייבר במשטרת ישראל ובמקביל לערב באמצעות עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט את הנהלות פייסבוק וגוגל בשנית, כל זאת כדי להביא לאיתורו של המטרידן שכעת מסתתר מאחורי בוט או אווטר. לאחר מכן, יש להתחיל נגדו בהליכי נזיקין משפטיים סטנדרטיים.

השלב האחרון בשימור הזכויות – תביעת המפר

לאחר שנחשף מפר זכויות היוצרים ניתן יהיה להגיש נגדו תביעה אזרחית ובפרט תביעת לשון הרע במידה והוא שלח לכם הודעות נאצה או בעלות תוכן מטריד. עורך דין לשון הרע יפעל לגיבוש התביעה ומיצוי הדין עם פורע החוק שמעל באמונכם וחמד לצאן את קניינכם הרוחני. לכן, חשוב שעורך דין זכויות היוצרים בו תבחרו יהיה גם עורך דין לשון הרע ודיני נזיקין באופן כללי.