כך מומלץ שתבחרו יום עיון לחשבי שכר

ימי עיון לחשבי שכר הם אחד הכלים החשובים שתצטרכו בתוך חשבים. הדרישה ללמידת ימי העיון היא דרישה רגולטורית אבל יש בה הרבה מאד היגיון: אחרי הכל אתם חיים במציאות משתנה, עם מעסיקים שיש להם רצונות שונים וכוונות שונות ולא כל פעולה דיווחית שהם מבקשים מכם לעשות בהכרח עולה בקנה אחד עם מה שנדרש במסגרת ייעוץ המס התקני. לכן, חשוב לרענן נהלים, להזכיר לכם שאתם קודם כל אנשי מקצוע ואתם מחויבים לאתיקה המקצועית, במיוחד כשיושבים עם רואה החשבון של העסק בו אתם עובדים בסוף השנה. כמו כן, תלמדו שיטות רענון שימריצו את קצב הפקת תלושי השכר, חידושים בתוכנות תלושים ועוד.

בחירה ראשונית של יום עיון לחשבי שכר

את הבחירה הראשונית עבור ימי עיון לחשבי שכר מומלץ להסדיר באמצעות המלצות. חשוב לוודא כי ממליציןם לכם על מסגרת לימוד המלמדת 7.5-15 שעות. גרת של 15 שעות לימוד תכסה לכם דה פקטו 2 ימי עיון ומסגרת של 7.5 שעות תצריך אתכם להירשם אל יום עיון נוסף. חשוב לוודא כי מדובר על יום עיון לחשבי שכר אשר מתאים למה שנדרש כדי לחדש את רישיון חשבי שכר, ולא בהשכלה כללית בתחום זה, ללא אשרור התעודה.

בחרו במסגרת לימוד שתכסה את החשובים שבנושאי חשבות שכר

חשוב לבחור במסגרת שתמצא את הנושאים החשובים באמת בתחום זה. נושאים אלו עשויים להיות קשורים לתוכנת הכנת תלושי השכר, לעבודה עם מסמכים שונים שמגיש העובד במקום עבודתו, תיאומי מסף תיאומי ביטוח לאומי עבור הכנסה משנית, ועוד. חשוב לתרגם את הכתוב במסמכים הללו לתלוש בר קיימא. במסגרת יום עיון לחשבי שכר תוכלו לעבור רענון בטיפול במסמכים אלו ולתרגם אותם לשורות הזנה בתוכנת הכנת תלושי שכר.

בחרו במסגרת לימוד המתאימה לכם מבחינת לוחות הזמנים

מאד חשוב לבחור ימי עיון לחשבי שכר שיתכתבו עם מה שאתם צריכים מבחינת לוח הזמנים. אנו ממליצים לבחור יום עיון לחשבי שכר אשר התאריך שלו הוא תאריך בו אתם פנויים לחלוטין, במיוחד סביב שעות הלימוד. חשוב לבחור גם בפריסת לימוד המועדפת עליכם: מעט הפסקות וימי לימוד קצרים או ריבוי הפסקות וימי לימוד ארוכים.

הכותב הוא עו"ד ויועץ מס יניב גבריאל, מומחה לימי עיון לחשבי שכר.