מחשבון החזר מס לחישוב ההחזר שמס הכנסה חייב לכם על שנה קודמת

מי ששכיר וגם עובד במספר משרות על בסיס תיאום מס בוודאי יודע: התיאום בשנים האחרונות הוא לא מה שהיה לפני 5 שנים. הוא יקר, וכל 1,000 ₪ (שלא לומר סכומים יקרים יותר) של עבודת פרילנס משנית מטיסה את חוב המיסים שלכם ל- 10% לפחות, אם לא למעלה מכך. אבל, לרשות המיסים יש בפועל בעיה לגבות סכום זה. היא אמנם לוקחת מכם אותו בהיעזרה בחוק, ובהתאם למדווח בתיאום מס אבל פקודת המס בישראל עדיין אינה רגרסיבית אלא פרוגרסיבית. עדיין מי שמרוויח סכומי עתק משלם אחוז מס יותר גבוה מאשר מי שמרוויח זוטות (בשונה מארה"ב, שם המס הוא מצרפי וקבוע באחוזים לכל חלקי האוכלוסייה). בשל כך, בשנה הבאה ניתן יהיה למלא טופס החזר מס שיראה כי על פי החישובים האריתמטיים של מס פרוגרסיבי לא הייתם צריכים לשלם סכום שכזה, ועל כך אתם צפויים לקבל החזר, אם אכן תצדקו. כיצד ניתן לבדוק זאת?

הכל מתחיל במחשבון החזר מס במשרד יועצים מומחה

במשרד זה ניתן יהיה להזין את המשכורות ברוטו שלכם, המשכורות נטו ואת ניכויי המס שנופו מהתלושים שלכם. אם כך כל תלושי השכר בנטו מסוכמים למספר שהוא נמוך משמעותית ממה שהיה אמור להישאר בכיסכם אחרי הרווח ברוטו, מחשבים את ההפרש בין הסכום שהיה צריך להישאר בחשבונכם בניכוי הסכום שנשאר כתוצאה מהגבייה היקרה של מס הכנסה. הפרש זה מבטא את הסכום שמגיע לכם לתבוע ממס הכנסה.

הגשת הבקשה להחזר מס

אחרי שהוזנו הנתונים של תלושי השכר שלכם אל מחשבון החזר מס שחישב עבורכם את שיעור המס בזכות שאתם צריכים לקבל ממס הכנסה, יש למלא טופס החזר מס. הטבלאות ושדות המילוי שלו יתבססו על תוכן מאותו חישוב החזר מס, עם נימוקים מלאים לגבי הסכום שצריך להתקבל בחשבונכם. הבקשה תוגש על ידי יועץ מס ללשכת מס הכנסה הקרובה למקום מגוריכם ועבודתכם. פקיד השומה יקבל את הבקשה ויספק החזר מס לחשבון הבנק שלכם כנישומים, בצירוף מכתב שהסכום הועבר. את המכתב ניתן יהיה לקבל בדואר, באינטרנט עם שם משתמש וסיסמה באתר רשות המיסים או שילוב של שניהם יחדיו.