מתי נצטרך עורך דין נזיקין וכיצד נבחר אותו בין עורכי הדין

אם אתם צריכים עורך דין נזיקין, כנראה שגם אתם חוויתם נזק כזה או אחר בציוד, אולי אפילו בגופכם. בין אם כך או כך, יהיה חשוב לבחור בשירותיו של עורך הדין הנכון, במיוחד כשמדברים על עורכי דין נזיקין. מדובר בתביעות משפטיות רגישות למדי, לפעמים אפילו מאוד. אם כך, מה חשוב לדעת על תביעת נזיקין? 

תביעות נזיקין הן שונות ומגוונות, הן מקבלות גוון שונה בכל פעם שהן מובאות אל בתי המשפט. בעוד שחלק מהאנשים עשויים לתבוע תביעת נזיקין בגין ציוד שנפגם, חלק אחר מהאנשים יתבעו נזיקין בגין פגיעות גוף. למעשה, ישנם המון עורכי דין אשר עוסקים בדיני נזיקין שונים. ואם לדייק את המילים שלנו אפילו יותר, כמעט כל עורך דין יעסוק בדיני נזיקין במובן כזה או אחר. אם לא בצורה ישירה, אז בטוח שבצורות עקיפות. 

מה אני צריך לדעת על עורך דין ה-נזיקין שלי? 

אנחנו נצטרך עורך דין נזיקין כאשר אנחנו נרגיש, או נדע שסבלנו מנזק כזה או אחר. יכול להיות שהנזק הנגרם לכם הוא בריהוט הבית, אולי במכונית המשפחתית שלכם. מאידך, ייתכן גם שאתם נפגעתם פיזית כתוצאה מפעילות כזו או אחרת שלא הייתה נוגעת לכם. 

במקרים מסוימים, אנשים מתהלכים לתומם ברחוב ולפתע מחליקים כתוצאה מהיתקלות בפריט נוי ציבורי. במקרים אחרים, לבנים של בנייה עלולות ליפול מאתר בנייה או מאתר שיפוצים. הרכב נפגע כתוצאה משיפוצים ובנייה? החלקתם ברחוב כתוצאה מהחלקה וצריך לתבוע את העירייה? 

האם צריך לתבוע את העירייה או לתבוע גורם פרטי? 

בין אם כך או כך, ההמלצה הכי גורפת היא קביעת פגישת ייעוץ עם עורך דין נזיקין בהקדם. ככל שיותר תדחו את הפגישה עם עורך הדין, ככה יותר תתרחקו מהסיכוי שלכם לזכות בשיפוי המגיע לכם. אמנם אף אחד לא מבטיח לכם שאכן ישפו אתכם, אבל אין ספק שיהיה עדיף להסתייע בעורך דין כדי לגלות זאת בעצמכם. 

עורך דין נזיקין עשוי לסייע לכם גם במקרים שבהם ניזוקתם כתוצאה מקבלת שירות כזה ואחר. אם הזמנתם אליכם הביתה איש מקצוע וניזוקתם בצורה כזו או אחרת, אתם יכולים לקבל סיוע משפטי וכנראה גם לתבוע את חברת הביטוח של אותו איש מקצוע. יחד עם זאת, מתי עורך דין נזיקין לא יוכל לסייע לכם משפטית? 

האם עורך דין נזיקין הוא גם עורך דין פלילי? 

מאוד פשוט, לא. לא כל עורך דין נזיקין הוא גם עורך דין בדינים פליליים. אם הייתם מעורבים באירוע כלשהוא שבו ניזוקתם בצורה פלילית, עורך דין נזיקין יוכל לסייע לכם רק אם הוא מתמחה גם בדינים פליליים. שימו לב, אם עורך הדין בדיני נזיקין אינו מתמחה בדינים פליליים, הוא לא יוכל לסייע לכם. זאת, כמובן רק במקרים שבהם הייתם מעורבים באירוע פלילי בו ניזוקתם.