טיפים לבחירת חברה המוציאה חשבונית לשכיר המועסק כשותף עצמאי

אין זה סוד כי בימינו, מקבלי-עבודות רבים לא עובדים בשביל תלוש משכורת אלא כשותפים בחברה של נותן העבודה. המשמעות: הוא ישות עצמאית אחת והעובד הוא ישות עצמאית אחרת ולכן ההתקשרות היא על בסיס מזומן כנגד חשבונית מס (או קבלה, אם העובד הנו עוסק פטור). הסדר זה מצריך פגישה עם רואה חשבון או יועץ מס בסוף השנה ותשלום אלפי עד עשרות אלפי שקלים מיסים כל שנה. ניתן להימנע מכך באמצעות בחירת חברה המנפיקה חשבונית לשכיר במקומו ושולחת אותה למעסיק-השותף. לעובד השכיר עצמו היא מנפיקה תלוש משכורת ובביטוח לאומי ובתיאום מס יהיה רשום שאותה חברת עצמאי שכיר היא המעסיקה שלו.

טיפ מס' 1 – בדקו עלויות

זה לא סוד ששירות כמו חשבונית לשכיר עולה כסף. אחרי הכל, אין שום סיבה שאדם שבחר להיות עצמאי ינדב את עצמו להפסיד במקומכם, ולנפק חשבונית שהוא יצטרך לשלם עליה מס בסוף השנה. התשלום מבוצע באמצעות ניכוי מתלוש המשכורת. בדרך כלל מדובר בעמלת טרחה של 5%, כאשר לעתים מצטרף ניכוי נוסף של דמי מעביד. היות וזה שירות שאתם משלמים עליו ולא באמת מועסקים בו, זה לא שירות שהוא חובה. מעסיק אמיתי, שעלול לפטר אתכם, חייב לדבוק, על פי חוק, בניכוי זה. אבל, היות וגם ריטיילר עצמאי שאתם שותפים שלו עשוי לנתק עמכם קשר, אתם יכולים לפתוח לעצמכם קרן דמי מעביד פרטית ולהפריש אליה מדי חודש במקום שחברת עצמאי שכיר תעשה זאת עבורכם.

טיפ מס' 2 – ודאו שהחברה מגבה אתכם גם כעצמאיים

במידה ואתם עצמאיים בתחום אחר, חברה שיש בה גם יועצי מס שיכולים לסייע לכם למלא את הדו"ח השנתי ולהגיש תיאום מס כעובדים שכירים כל שנה תוכל לחסוך לכם את הטרחה שבהתייצבות ברשויות אלו בעצמכם. בחברה זו, ניתן להבטיח כי כל העניינים שלכם עם רשויות המס והמע"מ יטופלו על ידי צוות יועצים מנוסה, ואתם תקבלו את כל הזמן שאתם צריכים להשקעה בעבודה בלבד.

טיפ מס' 3 – רישום לחברת עצמאי שכיר

רישום לחברת עצמאי שכיר לא מצריך ראיון קבלה או המתנה ארוכת טווח ולכן יכול להיעשות באופן מידי עם קבלתכם לסוג עבודה בו המעביד הוא שותפכם. במידה והתקבלתם לסוג כזה של עבודה, לפני תחילת היום הראשון בתפקיד ניתן ליצור קשר עם חברת עצמאי שכיר ולהירשם לשורותיה.