חשבונית לשכיר שמשתכר ללא תלוש שכר מהמעסיק שלו

אם אתם מעוניינים בתלוש משכורת כאשר אינכם עובדים במקום עבודה שמשלם באמצעות הסדר זה, אלא מאלץ אתכם לפתוח תיק עוסק פטור, בחברה המעניקה תלוש שכר הדבר ניתן ליישום. חברה זו מנפיקה חשבונית לשכיר עבור עבודתו ושולחת אותה למעסיק האמיתי. במקביל היא מנפקת תלוש משכורת המעיד כי העובד עבד בה. בפועל הוא עבד אצל איש הקשר המקורי שלו, אבל בביטוח לאומי ובתיאום מס רשום שחברת עצמאי שכיר היא המעסיקה. בכך, אין תיק עצמאי ואין תשלום מיסים כעצמאי.

כמה זה עולי לי כעובד?

העלות היא 5% לחודש והיא נגבית מתלוש השכר שהחברה מנפקת לך. בחברות מסוימות גובים 7% כאשר ה- 2% הנוספים הם דמי מעביד. מדוע? משום שהמעביד האמיתי, שמשלם כסף מזומן, לא מנפק תלוש ולכן הוא גם לא מנכה לכם שום דבר. מה תעשו אם הוא יחליט לבטל עמכם את ההתקשרות? בחברה שגבתה דמי מעביד, תוכלו לפתוח קופה זו. בחברה שלא מפרישה דמי מעביד מומלץ להיערך מראש עם חברת ביטוח או פנסיה פרטית ולהפריש לקופה פרטית כל חודש כסף שישמש אתכם בעתות חירום.

האם החברה מסייעת לי גם בעניינים אחרים מול רשות המיסים?

כן. החברה מסייעת לכם לערוך תיאום מס בין העבודה העצמאית שהיא מגבה אתכם בה לבין עבודות אחרות שיש לכם. פקידי השומה הם אנשים שלא תמיד קל להסביר להם למה התכוונתם כשביקשתם להצהיר על מעסיק מסוים כעיקרי ועל אחר כמשני והם עלולים להפוך את היוצרות ולעשות בלגן בתיאום שלכם. בדיוק בשביל זה חברת עצמאי שכיר תוכל למלא טופס זה במקומכם כך שמה שאתם מבקשים שיקרה אכן יקרה. החברה מסייעת לסגור, למי שמבקש לעשות כן, תיקי עצמאי ולהעביר את העבודות העצמאיות שלו תחתיה, תוך השתתת הסדר חשבונית לשכיר.

האם להישאר שכיר על הנייר באמת מהווה יתרון על הישארות עצמאי גלוי?

בהינתן המצב הנוכחי בו הפגיעה בעסקים הפרטיים נמשכת, הגבייה העודפת מהם נראית השכם והערב והמיסים הקשיחים ממשיכים להיות משולמים בעיקרם על ידי עצמאיים, התשובה היא כן חד משמעית. מי שמוצא עבודה כשכיר נמצא במצב הכלכלי הבטוח ביותר מבחינת התנהלות עם רשות המיסים. מי שעצמאי יכול למזער נזקים ולהירשם לשירות חשבונית לשכיר.