עומדים להגיש בקשה למשכנתא בפעם הראשונה? יש לנו כמה טיפים בשבילכם!

עומדים לרכוש את הנכס הראשון שלכם? בקשת המשכנתא היא הצעד החשוב ביותר ואתם חייבים לדעת שאתם ניגשים לזה בצורה נכונה. אז מה עושים? איך מתחילים? יש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם.

בדקו את דירוג האשראי שלכם

מעטים הבנקים שיעבדו אתכם אם ציון האשראי שלכם נמוך מאוד, אז לפני שאתם מתחילים להגיש בקשה למשכנתא, כדאי לבדוק תחילה את ציון האשראי. אם יש טעויות, זה הזמן לתקן אותן לפני שאתם מגישים בקשה למשכנתא. במקרה שציון האשראי נמוך, אתם יכול לנקוט בצעדים הדרושים כדי להעלות אותו לרמה שבה אתם יכולים להיות זכאים. גם אם יש לכם דירוג אשראי סביר, אולי כדאי לכם לשקול להגדיל אותו עכשיו. ככל שדירוג האשראי גבוה יותר, כך התעריפים שתקבלו יהיו נמוכים יותר והריביות שיוצעו לכם יהיו הרבה יותר משתלמות.

קבעו פגישה עם יועץ משכנתאות

ייתכן שאפשרויות המשכנתא שהבנק מציע אינן הטובות ביותר למצב הפיננסי שלכם, אבל לא תדעו אילו אפשרויות אחרות יש עוד אם לא תעשה את הבדיקות הדרושות. תפקידו של יועץ משכנתאות הוא לעשות בדיוק את זה – להעריך את הצרכים שלכם ולבדוק את כל הצעות המשכנתא והתעריפים השונים כדי למצוא משכנתא שמתאימה לתקציב ולאורח החיים שלכם. אז לפני שאתם יוצרים קשר עם הבנק שלכם, פנו ליועץ משכנתאות כדי לבדוק את כל האפשרויות.

קבלו אישור עקרוני

לפני שתתחילו לחפש נכסים, עליכם לקבל אישור עקרוני למשכנתא. זה יעזור לכם להבין בדיוק מה התקציב שאתם יכולים לעמוד בו לפני שאתם מתחילים לחפש בתים וזה גם יכול להראות למוכרים שאתם רציניים לגבי הרכישה, מה שיוביל אותם לניהול משא ומתן כנה יותר.

בדקו את כל ההטבות המגיעות לכם

ישנן מספר הטבות העומדות לרשותכם שיעזרו לך להפחית את תשלומי המשכנתא החודשיים כרוכשי דירה בפעם הראשונה. אלו יכולות להיות נקודות זכות על שירות צבאי או לאומי, הטבות למשפחות במצב מיוחד כמו הד הוריות או הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, רכישה של דירה באזורים מיוחדים ועוד. יועץ המשכנתאות יסביר את כל ההטבות הזמינות לכם ויעזור לכם להחליט אילו מההטבות הללו מתאימות לכם.