איך צבע נגד אש יכול לשמש אתכם?

צבע נגד אש נראה כמו צבע רגיל לחלוטין, רק שיש לו תכונות בהן במגע עם אש ישירה וחשיפה אל חום עז הוא משחרר גז אשר מקטין את הלהבה ומעכב את הבעירה. לכן, השימוש בו הוא כמו צבע רגיל לכל דבר. ניתן לצבוע עם צבע מעכב בעירה באמצעות רולר, מברשת או אקדח ריסוס והוא מתאים ליישום על מגוון רחב של חומרים שונים ומקומות שונים במבנים כמו: קירות, תקרות, דלתות עץ, עמודי מתכת, ארונות חשמל, גדרות, בטון, קירות חיצוניים ופנימיים בבית ועוד.

לכן, במגוון רחב של פרויקטים בתחום הבניה והשיפוצים כיום משתמשים דווקא בצבעים מהסוג הזה על מנת להגביר את הבטיחות של המבנה.

ההבדלים בין צבע עמיד באש לצבע מעכב אש

צבעים מעכבי אש אינם עמידים באופן טבעי מול אש אלא מקטינים את קצב ההתפשטות של השריפה. לעומת זאת, צבעים עמידים באש הם מטבעם עמידים בפני אש או חום קיצוני ברמה הכימית ולכן צבע כזה מתפקד ממש כמו מחסום בין האש לכל חומר אחר אשר נמצא מתחת לאותו הצבע, ומאפשר לחומר הבסיסי להישאר מוגן מפני להבות האש למשך זמן רב יותר, מה שהופך את הצבעים הללו למתאימים לקמינים, טאבון עצים וכדומה.

מה עדיף, צבע מעכב אש או עמיד בפני אש?

כאשר מבצעים השוואה בין השניים, צבע עמיד בפני אש מומלץ בדרך כלל עבור פלדה ומבנים דומים מכיוון שהוא יכול לשמור על החומרים האלה קרים למשך יותר זמן רב יותר כדי למנוע קריסה. ציפויים מעכבי אש מומלצים לרוב לבתים פרטיים, דרכי מילוט, דירות, מבני עץ ומקומות דומים.

איפה קונים?

היום ניתן למצוא צבעים מעכבי בערה במגוון רחב של חנויות ואצל ספקים מקצועיים בתחום הבניה בכל רחבי הארץ. יחד עם זאת, לפני שאתם מבצעים רכישה, במיוחד אם מדובר ברכישה בכמות גדולה כמו במקרה של פרוייקט בניינים גדולים וכדומה, חשוב מאוד לבצע השוואה בין כמה ספקים שונים ולבדוק לא רק מחירים, אלא גם את איכות המוצרים כך שתבחרו במוצרים האיכותיים ביותר במחיר המשתלם ביותר.