המדריך האולטימטיבי להרחקת יונים מהסביבה שלכם

מחפשים את הדרך הטובה ביותר להרחיק את היונים מסביבת המגורים שלכם? אם כן, יש לנו כמה טיפים ומידע חשוב שכדאי לכם לקרוא ויעזור לכם להבין איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

מה בעצם מושך את היונים אל סביבת המגורים שלנו?

ישנם כמה דברים שמושכים את היונים אל סביבת המחיה של בני האדם ולכן ניתן לראות אותן יותר ויותר בשטחים עירוניים ובאזורי מגורים:

  • נקודות קינון: רוב האנשים חושבים שיונים מקננות רק באזורים מיוערים. עם זאת, יונים רבות מעדיפות להתיישב באזורים המספקים להם חום והגנה, במיוחד בעונת החורף הקרה. בנוסף לכך, יונים מחפשות אזורים נסתרים ואטומים לקינון, מה שמקשה על טורפים להגיע אליהם. לכן, מבני מגורים הם מקום מושלם להתיישב בו ולקבל את ההגנה הדרושה להם.
  • מקור מזון ומים יציב: באופן טבעי, זה ימשוך יונים מכיוון שהם מחפשים כל הזמן מקומות שיש להם מקור מזון ומים בטוחים. אולי אתם לא יודעים את זה, אבל זה אחד התמריצים הגדולים ביותר שמעודדים יונים לקנן באזורי המחיה של בני האדם.

אז מה עושים?

  1. נקו את הסביבה שלכם: דאגו לשמור על סביבה נקיה. פסולת שלנו היא אוכל עבור היונים וככל שהסביבה שלכם לא תהיה נקיה מספיק והן ימצאו בה מזון, הן ישארו יותר ויותר במקום ויגדילו את הלהקה שלהן.
  2. הרתעות חזותיות: יונים מגיבות לגירוי בצורה שונה מבני אדם. יש להם ראייה דו-עינית כלומר הם מתמקדים באובייקט ספציפי אחד בכל פעם. חלק מהמוצרים הנפוצים ביותר המשמשים להרתעת ציפורים כוללים: ציפורי טרף כפסלים לפיתיון, דוקרנים או אפילו מוצרים מחזירי אור אשר גורמים ליונים להיבהל ולא לקנן באותו אזור.
  3. הרתעה קולית: שמיעה של יונים היא רגישה ביותר ויש להן אפשרות זיהוי קול מדויקת מאוד, המאפשרת להן לזהות את הגובה והטון של טורפים מתקרבים כאשר הן בטבע. לכן היום ניתן למצוא מכשירים היוצרים חיקוי קולות של טורפים וכך מרחיקים את היונים.
  4. ירי ביונים: עוד תכונה חזקה של היונים היא הזיכרון. לכן, שימוש ברובה אוויר יגרום ליונים להבין כי האזור מסוכן עבורן והן לא יחזרו אליו שוב.