איך אפשר לדעת אם מצבר הרכב ישן מידי ויש להחליפו?

שמירה על מצבר תקין הינה חשובה מאוד עבור הרכב שלכם. אם המצבר שלכם כבר עבר את ה 3 שנים הראשונות שלו, חשוב לבצע בדיקה תקופתית של פעם בחצי שנה – שנה על מנת לוודא כי המצבר עדיין תקין. לא תמיד נדרש להחליף את המצבר לאחר 3 שנים ויש מצברים שיכולים להחזיק הרבה יותר זמן רק חשוב לבדוק אותם כל פעם בכדי להיות בטוחים שהמצבר תקין ולהיות בטוחים כי אתם עדיין יכולים להשתמש במצבר לאורך זמן.

אז איך בודקים?

דבר אחד, חשוב לבדוק את קוד התאריך בן ארבע או חמש הספרות על הכיסוי של מארז המצבר שלך. החלק הראשון של הקוד הוא מפתח: חפשו את האות והספרה. האות מייצגת חודש – כמו A עבור ינואר, B עבור פברואר, וכן הלאה. המספר שאחריו מתייחס לשנה, כמו ב-9 עבור 2009 ו-1 עבור 2011. קוד זה אומר לכם מתי המצבר נשלח מהמפעל למפיץ הסיטונאי המקומי.

הספרות הנוספות מספרות היכן נוצרה הסוללה.

מצברים לרכב מחזיקים בממוצע שלוש עד חמש שנים. שימו לב, יש גם סימני מצבר חלשים שצריך לשים לב אליהם, כמו מפלס נוזל נמוך. אם מארז המצבר נפוח, יש ריח של גופרית מהמצבר או בסביבה שלו וכדומה, יכול להיות שיש דליפה והמצבר עומד להגיע לסיום חייו.

סימנים חיצונים שיכולים להעיד על סיום חייו של המצבר

בדיקת מערכת החשמל מוודאת שכל החלקים הדרושים מושכים את המתח הנכון ומקבלים את המתח החשמלי לו הם זקוקים מהמצבר. אם נורות לוח המחוונים לא עובדות בצורה טובה, הפנסים חלשים יותר, מערכת המולטימדיה מהבהבת או קופצת, חלונות החשמל לא פועלים באופן חלק וכדומה, ייתכן כי החשמל המסופק מהמצבר כבר לא מספיק חזק כמו שהם צריכים ולכן חשוב מאוד לבצע בדיקה מקצועית של המצבר על מנת שתהיו בטוחים במצבו ובמידה והוא אכן נחלש, הזמינו מצבר עד הבית ובצעו החלפת מצבר כבר עכשיו, אל תחכו לרגע שבו הרכב כבר לא יניע בכלל.