איך לבצע החלפת מצבר בצורה נכונה?

מצברים לרכב הם בדרך כלל עם תוחלת חיים של בין שלוש לחמש שנים ויש גורמים שיכולים להשפיע באופן די מהותי על תוחלת החיים שלהם כמו האקלים או הרגלי הנהיגה שלכם.

עם הזמן חלקי המתכת הפנימיים של המצבר נשחקים, מה שמפחית את יכולתו להחזיק טעינה. כאשר הוא במצב טוב, מצבר לרכב תמיד יספק את המתח הדרוש כדי להפעיל באופן עקבי את מערכות המכונית בצורה נכונה וכאשר הוא נחלש, הרכב לא יתפקד בצורה טובה עד שלא יוכל להניע כלל.

במקרה כזה, יש לבצע החלפה של מצבר הרכב.

איך עושים זאת? תוכלו להזמין מצבר עד הבית ולתת לאיש מקצוע לבצע זאת עבורכם. אך אם אתם רוצים לבצע החלפת מצבר לבד או לדעת על התהליך, קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

דרך החלפת המצבר

  1. ניתוק החיבורים. בדרך כלל החיבורים יהיו בחלק העליון של המצבר, אך ייתכן שתמצאו אותם בצד. כמו בכל סוג של סוללה, יש חיבור שלילי וחיובי. לחיבור השלילי יהיה סימן מינוס ('-') ולעיתים קרובות הוא בצבר שחור ולמסוף החיובי יהיה סימן פלוס ('+') ולעתים קרובות הוא יהיה בצבע אדום.

חשוב מאוד לנתק תמיד תחילה את השלילי כדי לחשוף את הסוללה ולמנוע מהחשמל לעבור דרכה ולאחר מכן לנתק את החיובי.

  • הסרת המצבר הישן. המצבר עצמו יוחזק במקומו על ידי מהדק בבסיס המצבר או מוט העובר מעליו. שחררו את מחזיק הסוללה והסירו את הברגים. זכרו לשמור על המצבר ישר כאשר אתם מרימים אותו כי הוא מכיל חומצה גופרתית שלא תרצו לשפוך בטעות.
  • נקו את החיבורים והאזור שבו ממוקם המצבר.
  • הכניסו את המצבר החדש וחברו מחדש את המהדק או המוט המחזיק את המצבר במקומו על ידי החזרת כל הברגים.
  • חברו מחדש את חיבורי המצבר.תמיד חברו מחדש את המסוף החיובי תחילה. הניחו את המהדק מעל המסוף החיובי וודאו שהוא יורד ממש לתחתית. הדקו אותו ביד בהתחלה, ולאחר מכן השתמשו במפתח ברגים כדי להדק אותו עוד יותר. לאחר מכן חברו מחדש את המסוף השלילי.

שימו לב – לא ניתן להשליך מצברים לרכב עם האשפה הביתית בגלל הכימיקלים המאכלים שהם מכילים והם מסווגים כפסולת מסוכנת ויש לפנות אותם באחריות למרכז המחזור המקומי או למקום מתאים.