כמה עולה מצבר עד הבית?

כל אחד יצטרך להחליף את המצבר שלו בשלב מסוים. מכונאי רכב לרוב מעריכים שמצבר רכב ממוצע מיועד להחזיק מעמד בין שנתיים לחמש שנים. כמובן, גורמים אחרים נכנסים לזה. גורמים כמו סוג הרכב, מזג האוויר וסוג המצבר במכונית משפיעים על כמה מהר יהיה צורך להחליף את המצבר ומה יהיה אורך החיים שלו. בהשוואה לחלקים אחרים ברכב, החלפת מצבר ממוצע היא זולה, אך  כדאי לדעת להעריך את העלות מבעוד מועד ולהיערך לכך מראש.

סימנים של מצבר חלש

למרבה המזל, כאשר מצבר רכב מתרוקן, בדרך כלל יש כמה אינדיקטורים ברורים לפני שהוא מתרוקן לחלוטין ואתם נשארים תקועים. ייתכן שתבחינו קודם כל בכך שההתנעה איטית יותר, מה שמספק אינדיקציה פשוטה לכך שהמצבר עומד לשבוק חיים.

בנוסף, גם אורות הרכב, החיצוניים והפנימיים, עשויים להיראות עמומים יותר מהרגיל ורכיבי החשמל ברכב כמו החלונות החשמליים או הרדיו לא יעבדו בצורה רציפה. הסימנים הללו מעידים על כך שייתכן כי הגיע הזמן להחליף את המצבר, וכדאי שתבצעו השוואת מחירים מראש והזמינו מצבר עד הבית במחיר משתלם.

עלות מצבר לרכב

יש מספר גורמים משפיעים על העלות – סוג המצבר הוא אחד מהם, לכן חשוב להכיר את סוג המצבר של הרכב שלכם ולדעת את ההבדלים בין הסוגים השונים בכדי לבצע בחירה נכונה.

בנוסף, קחו בחשבון את המותג. המותג עצמו יכול לשנות את המחיר כאשר מצברים ממותגים נחשבים יעלו יותר, אך חשוב לפני המותג להסתכל על האיכות ולא לחפש את הזול ביותר אלא את זה שיציע לכם את התמורה הטובה ביותר.

על זה תצטרכו להוסיף את העלות של שירות עד הבית, התלויה בחברה בה בחרתם. יחד עם זאת, היתרונות של שירות מצבר עד הבית הופכים את העלות הזו למשתלמת מאוד ללא כל ספק.

גורמים המקצרים את חיי המצבר

רכשתם מצבר עד הבית חדש? קחו בחשבון כי יש גורמים שיכולים לקצר את אורך החיים שלו ואם אתם לא רוצים להחליף מצבר בתדירות גבוהה ורוצים לחסוך בעלויות, שימו לב לגורמים הללו. שינויי טמפרטורה יכולים לרוקן את המצבר מהר מהצפוי, עלייה בטמפרטורה גורמת לאידוי נוזל המצבר, מה שעלול לפגוע ברכיבי המצבר ובטמפרטורות קרות, שמן המנוע נוטה להתעבות, מה שעלול לגרום להתנעות קשות וריקון המצבר.

בנוסף, קורוזיה יכולה לפגוע במצבר ולכן חשוב להקפיד על ניקיון קבוע שלו.