כמה כללים שכדאי להכיר לפני שמבצעים החלפת מצבר

רוצים לבצע החלפת מצבר בעצמכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון. אמנם שירות מצבר עד הבית הוא הפתרון הטוב ביותר לביצוע החלפת מצברים בצורה שבה תוכלו להיות בטוחים כי ההחלפה תבוצע באופן מקצועי ויעיל, אך אם יש לכם מספיק ידע בתחום ואתם רוצים לבצע את החלפת המצבר בעצמכם, יש כמה כללים חשובים שאתם צריכים לקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים את העבודה.

כללי בטיחות

זכרו כי בסופו של דבר החלפה של מצבר היא עבודה הקשורה בחשמל, ולכן יש כמה כללי זהירות ובטיחות חשובים שעליכם לנקוט על מנת שהעבודה תבוצע בצורה המקצועית והבטוחה ביותר:

  • בצעו את התהליך תוך כדי שאתם עוטים כפפות בטיחות על מנת להגן על הידיים שלכם.
  • אם אתם לא בטוחים לאן כל כבל אמור להיות מחובר – זה לא הזמן ולא המקום לבצע ניסוי ותהיה. זכרו, מדובר בכבלי חשמל. אל תחברו אותם אם אתם לא בטוחים כי זהו המקום הנכון עבורם, אתם עלולים לסכן את עצמכם ולגרום לנזק למצבר ולרכב.
  • היזהרו בעת הסרת המצבר הישן. אם הוא פגום או שהוא דולף, עדיף כבר להזמין שירות מצבר עד הבית ולתת לאנשי מקצוע לבצע את העבודה. החומר הנמצא בתוך המצבר הוא חומצי ומסוכן מאוד.

לאילו כלים אתם זקוקים בכדי לבצע החלפת מצבר?

אם אתם רוצים לבצע החלפת מצבר ברכב שלכם, יש כמה כלי עבודה וכלים נוספים שאתם צריכים להצטייד בהם לפני תחילת העבודה:

  1. מפתח ברגים
  2. כפפות עבודה איכותיות וחזקות
  3. מכשיר בודק סוללה – לא חובה אבל מאוד כדאי להשתמש בו טרם ההחלפה של המצבר.
  4. מצבר חדש
  5. חומר לניקוי קורוזיה. תוכלו להשתמש גם בחומר בייצור ביתי – פשוט ערבבו מים ואבקת סודה לשתיה ביחס של 1-1 והעבירו את התמיסה אל בקבוק ספריי. לאחר ההסרה של המצבר הישן כדאי לנקות היטב את כל הסביבה לפני ההתקנה של המצבר החדש.

ועוד דבר חשוב – את החלפת המצבר כדאי לבצע כאשר הרכב עומד על שטח ישר בלבד.