מתי נדרשות עבודות שאיבות דלק שגוי?

לכל חלק ברכב שלכם יש תפקיד. כל החלקים הללו פועלים יחד כדי לגרום לרכב לנוע קדימה ואחורה בבטחה, ותלויים זה בזה כדי לבצע את העבודה. הדלק אינו שונה. כאשר הדלק אשר נכנס אל תוך מיכל הרכב הוא אינו נכון, הרכב לא יוכל להתחיל לנוע ובסופו של דבר המנוע יכול להיהרס לחלוטין.

מה עושה משאבת הדלק ברכב?

רוב כלי הרכב המודרניים המשתמשים במנוע בעירה פנימית מצוידים במשאבת דלק. למכוניות יש משאבות חשמליות המותקנות בתוך מיכל הדלק או משאבות מוטבעות שפועלות קרוב יותר אל המנוע. על ידי הבנת התהליך הבסיסי של משאבת הדלק, תהיה לכם הבנה טובה יותר של מה קורה כאשר ממלאים דלק שונה בתוך המיכל.

הדלק עובר דרך קו הדלק לכיוון הקרבורטור או הצילינדר. בתוך הצילינדר, תערובת הדלק והאוויר נדחסת על ידי הבוכנה, מה שהופך אותה לדליקה יותר. ככל שהבוכנה נעה תערובת הדלק הופכת דחוסה יותר. האנרגיה המשתחררת מניעה את גל הארכובה והרכב יכול לצאת לדרך.

כל התהליך הזה מתחיל במשאבת הדלק. אם הדלק שהכנסתם למיכל לא נכון, התהליך לא יוכל להמשיך, והרכב יהרס.

לכן, במקרה בו מילאתם דלק שגוי אל תוך הרכב שלכם, הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות הוא להזמין שירות שאיבות דלק שגוי בו ישאבו את הדלק השגוי אותו מילאתם ברכב, ינקו את המערכת וימלאו דלק חדש איתו תוכלו לנסוע ללא כל בעיה.

מתי יש לבצע את השאיבה?

עבודות שאיבת דלק שגוי יש לבצע מיד ברגע שבו הבחנתם בתקלה. אם אתם נמצאים בתחנת הדלק, הצינור בתוך המיכל וממש עכשיו סיימתם לתדלק, זה הרגע הטוב ביותר לבצע את השאיבה של הדלק. אל תניעו את הרכב, כי ההנעה תגרום לדלק לעבור אל תוך המנוע, אלא הזעיקו מיד שירותי שאיבת דלק שגוי על מנת לנקות את משאבת הדלק שלכם.

אם כבר ביצעתם התנעת רכב והתחלתם לנסוע עם הרכב, כבו את המנוע מהר ככל האפשר ועצרו בצד. אל תנסו להמשיך עם הרכב גם לא ס"מ אחד, ככל שתשתמשו יותר ברכב עם דלק שגוי כך הנזק יהיה חמור יותר.