כמה דברים שכדאי לדעת לפני שיפוץ הבית שלכם

בנייני מגורים רבים באזורים שונים בארץ עוברים סוג של מתיחת פנים- חלקם עוברים רק שיפוץ קוסמטי חיצוני בשביל פני השכונה, אחרים תחזוק כנגד רעידות אדמה ואילו בניינים מסוימים ממש עוברים סאגה שלמה של תיקונים ושדרוגים. השדרוגים יכולים להכניס מעלית לבניין ללא אחת כזו, להגדיל לובי, לבנות קומות נוספים לבניין, להוסיף מרפסות או חדרים ואפילו ממ"דים אל תוך הבתים- הכל אפשרי והשמיים הם הגבול, אם רק יש את הכסף והרצון.

השתתפות קבלנית

אבל לא תמיד יש לבעלי דירות אלה, הזקוקות כל כך לשיפוץ את האמצעים לשדרג את הבניין באופן פרטי. כאן נכנסים לתמונה קבלנים וקבלני משנה המעוניינים לעיתים לשפץ את בתכם בחינם או בהשתתפות מזערית, על מנת להרוויח עוד 2-3 קומות של דירות למכירה באזור נחשק. אך אל תחשבו שמדובר על עניין של מה בכך- אלא על תהליך ארוך של אישורים ובירוקרטיה מצד הממשלה ומשרדיה השונים- לכן, כדאי להתעסק עם בעלי מקצוע המבטיחים סיוע בתהליכים כמו אדריכלים או מעצב פנים מומלץ ברמת השרון או בסביבה שלכם.

בונים בניין

אם הבניין שלכם קיבל הצעת תמ"א הרגיעו את ההתלהבות. מדובר על תהליך ארוך, בעל אישורים ארוכים מצד אדריכלים, פקידי ממשל, פקחים ומה לא. כל משרד בתורו מעקב את הבקשה אצלו כמה חודשים טובים וכך יוצא שתהליך ממוצע של תמ"א יכול לקחת שנה או שתיים עוד טרם תחילת השיפוצים. חשוב גם שתשימו לב טוב טוב מיהם הקבלנים המדוברים- אחרי בדיקת כל האישורים החשובים על החברה ווידוא כי מדובר על בעלי מקצוע בתחומם, בדקו את יכולות העמידה בלוח זמנים שלהם בפרויקטים הקודמים שלהם ואם אפשר אפילו שביעות רצון הלקוחות הקודמים.

הצעה שנייה

תשקלו, בתור בניין, לשכור שירותים פרטיים של אדריכל מומלץ עבור יעוץ אדריכלים חיצוני לבניין שלכם. תוודאו כי הפוטנציאל של הבניין שלכם אכן ממוצה בהצעת התמ"א וכי אין סכנות כלשהן בביצוע התוכנית. נכון שמדובר על השקעה כספית, אבל חוות דעת חיצונית של בעלי מקצוע לא תלויים יכולים לתת לכם תמונה לגבי כדאיות הסבל הזה של שנה או שתיים של שיפוצים בתוך הבניין או פינוי הדירה לאותו זמן.