מה צריך לעשות כדי להנפיק חשבונית לשכיר?

אם יש דבר אחד עיקרי שלימדה אותנו מגיפת הקורונה הוא ששום דבר לא בטוח. גם עובדים שכירים אשר היו בטוחים ברמת ההכנסה שלהם הבינו כי שינויים לא צפויים יכולים לפגוע בהם קשות מאוד, ורבים החלו לנסות למצוא כמה שיותר פתרונות ואפשרויות להגדלת ההכנסה שלהם.

עובדים שכירים אשר עובדים במקום עבודה מרכזי אחד בדרך כלל לא יכולים להספיק עבודה נוספת בתור שכירים, אך הם כן יכולים להגדיל את ההכנסה שלהם באמצעות עסק עצמאי. הם יכולים לעבוד בתור שליחים, בתור יועצים, להעניק קורסים או שיעורים פרטיים ולבצע מגוון רחב של עבודות שונות אשר בשבילן הם זקוקים לדבר מרכזי אחד – חשבונית לשכיר.

ברגע שאדם בישראל עובד בתור עצמאי, הוא חייב להנפיק חשבונית על מנת לקבל תשלום עבור השירות אותו הוא העניק לחברה. לכן, על מנת שאדם יוכל לבצע זאת, הוא צריך להיות בעל עסק עצמאי.

הקמת עסק עצמאי

על מנת שיהיה ניתן להנפיק חשבונית לשכיר בשלב הראשון השכיר נדרש להיות בעל עסק עצמאי. הליך פתיחת עסק עצמאי הוא הליך מורכב הכולל לא מעט שלבים ובירוקרטיה ולכן חשוב מאוד להכיר את התחום ולדעת לבצע את כל התהליך בצורה נכונה.

אם אין לכם מספיק ידע, עדיף שתפנו אל מומחים בתחום אשר יבצעו את ההליך הזה עבורכם ולא רק יחסכו לכם זמן רב ויקר אלא גם יאפשרו לכם להיות בטוחים כי כל התהליך מבוצע על פי החוק ובצורה הטובה והנכונה ביותר.

הנפקת חשבוניות

לאחר שיש לכם עסק עצמאי תוכלו לעבור לשלב של הנפקת החשבוניות. בכדי לבצע הנפקה של חשבוניות אתם צריכים להיות בעלי פנקס חשבוניות או תכנת הנהלת חשבונות מסודרת. בנוסף, את החשבוניות שאתם מוציאים יש לשמור על מנת לדווח על ההכנסות הללו – שוב, בירוקרטיה.

אם כבר פניתם אל אנשי מקצוע שיפתחו לכם את העסק, תנו גם להם לבצע עבורכם את ההנפקה של החשבוניות, הדיווחים וכל מה שמסביב. זה יעזור לכם מאוד.

  • המאמר נכתב בסיוע של בית לעצמאי – הבית של העצמאים בישראל.