פתרונות אריזה ועיטוף עם אריזות גמישות

בכל העולם ישנה מגמה בשנים האחרונות של שימוש באריזות הנקראות אריזות גמישות. האם זכורים לכם עדיין בקבוקי החלב מהזכוכית? מאז עבר הרבה בשוק של האריזות למוצרי מזון ומוצרים רבים נוספים אחרים. המגמה השלטת בכל העולם המערבי היא להעדיף את אריזות גמישות על פני כל צורת אריזה אחרת. טרנד עולמי או צורת אריזה עדיפה?

מה הן אריזות גמישות?

מדובר למעשה בלימנט או בעברית דפוף. למעשה מדובר על מבנה המורכב מכמה שכבות שונות המוצמדות אחת לשנייה באמצעות הדבקה. אלו יריעות רב שכבתיות מבודדות המצורפות יחד. החומרים מהן הן עשויות יכולות להיות מסוג צלופן, פלסטיק גניגר, פלספטופיל וכדומה. במילים יותר פשוטות, אריזות אלו הן בעלות מבנה רב שכבתי שאמור לענות על כמה צרכים. קודם כל שימור טריות המזון, אחר-כך שימור המראה של המזון ולבסוף ייצוגיות מושכת לעין של המוצר. המבנה הרב שכבתי הוא קריטי במיוחד כאשר מדובר במוצרים מוקפאים.

היתרונות הרבים של שימוש של אריזות גמישות

פתרונות אריזה ועיטוף הכוללים אריזות גמישות מציעים קודם כל נוחות. נניח שאתה נמצא בטיסה ושותה קפה עם סוכר. איך יוגש לך הסוכר? בתוך קנקן בעל רטיבות ואולי כבר עובש או בתוך אריזה גמישה, חד פעמית ופשוטה לפתיחה? דוגמא נוספת – אתה יושב במסעדה והילדים רוצים קטשופ. האם תשתמש בבקבוק שכבר הרבה אנשים השתמשו בו וספק אם הוא עדיין בר תוקף לשימוש או שתעדיף את האריזה הגמישה בדיוק לפי הרגלי הצריכה של בני משפחתך? כלומר, יש בשימוש באריזה הגמישה גם משום חסכון, שכן משתמשים בדיוק בכמה שרוצים ולא לפי מה שנותר בבקבוק.

מיתוג המוצר והאינפורמטיביות שלו

האריזות הללו בימינו בעצם ממתגות את המוצר. אם תלך לסופר תחפש את השקית המסוימת המעידה על טיב המוצר מבחינתך. תחזור ותבקש את אותה אריזה. כלומר, החיצוניות קובעת את האיכות הפנימית של מה שיש בתוך האריזה. זאת ועוד, האריזות הללו הן גם אינפורמטיביות, מה שקוסם לקהל של עושי דיאטות למיניהן או ללקוחות שלא יודעים לבשל. הם וודאי ישמרו על העטיפות וגם יעשו בהם שימוש חוזר. העדיפות שמראים הצרכנים לאריזות כאלו היא כה רבה, שהיום גם אפשר למצוא מכונת אריזה אוטומטית המציעה אריזה כזו.