גם להיתקע באמצע הדרך, צריך לדעת איך

לכל אחד מאיתנו יצא לפחות פעם אחת במהלך חייו להזדקק לשירותיו של גרר או שירותי רכב אחרים כמו מצבר עד הבית או כל שירות דומה. העניין הוא שבתשעים אחוז מהמקרים אנחנו צריכים את השירותים האלה במצבים הכי לא נוחים. תקועים איפשהו על כביש מהיר, תקועים היכן שהוא בין שום מקום לאף מקום, או פשוט חוסמים כביש ראשי עמוס תנועה מבלי יכולת לזוז מטר קדימה או אחורה וזקוקים לשירותי חילוצי דרך. אז מה עושים כשנתקעים?

אמצעי בטיחות

דבר ראשון, אם יש לנו עדיין מצבר, צריך מייד להפעיל ארבע אורות מהבהבים כדי שנוכל לבלוט בשטח אל מול הרכבים המתקרבים, לעיתים במהירות גבוהה. דבר שני, עלינו ללבוש את השכפ"ץ הזוהר שחובה עלינו להחזיק ברכב מכוח החוק. שכפ"ץ זה, על אף המחלוקת שעורר בתקופת חקיקת החוק, הוא אכן אביזר בטיחותי חשוב המגביר את הנראות שלנו בשטח, ומפחית משמעותית את הסיכוי שפשוט לא ישימו אלינו לב.

לאחר מכן, נצטרך לחפור קצת בתא המטען של רכב. שם נצטרך לחפור היטב ולמצוא את משולש האזהרה האדום. נפתח אותו ליצירת משולש ונציב אותו במרחק של כעשרים מטרים מהרכב. במידה והרכב עומד אחרי סיבוב או עיקול בכביש, באופן שהנהגים המתקרבים לא רואים אותו עד הרגע האחרון, יש להציב את משולש האזהרה לפני הסיבוב, כך שהנהגים יוכלו לראות אותו מרחוק ולהבין שמשהו דורש פה את זהירותם.

הזמנת שירותים מקצועיים

לאחר מכן כמובן נתקשר לשירותי חילוץ ומוסך נייד או שירותי רכב אחרים לפי הצורך. אם לרכב שלכם יש נטייה להתקע לפחות פעם אחת בשנה, כדאי להכניס שירותי גרר וכן שירותי רכב נוספים לפוליסת הביטוח שלכם, ובכך לחסוך כסף רב על גרירות יקרות. בדרך כלל יהיה עלינו להמתין כשעתיים שלוש עד להגעת ההצלה לה אנו מחכים, ועד אז הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנו נראים בשטח בצורה טובה וברורה, ולוודא שנהגים המתקרבים אלינו אינם מופתעים מנוכחותנו באמצע הכביש ברגע האחרון ממש.