שאלות ותשובות על השכרת כספות בישראל

בישראל, המענה הטוב ביותר ללקוח שצריך לשכור כספת טמון בחברות פרטיות המציעות השכרת כספות. אל תטעו, אין הכוונה לחברות שמוכרות כספות להתקנה בבתים ובמשרדים, שכן מי שעושה זאת מסתכן. גם אם הכספת הוחבאה היטב ביציקת גבס, או הוטמנה בקיר שנוסר ונחצב מחדש, זו רק שאלה של זמן עד שעובד הניקיון או טכנאי הכבלים יעלו על זה וירכלו עם מי שירכלו. הבנקים, שמציעים אף הם שירות בו משכירים כספות, כפופים למגבלות אשר אינן מספיקות כיום להתמודדות עם אילוצי ההבטחה וההתנהלות של המאה ה- 21. במסגרת השכרת כספת בבנק – הלקוח מוגבל ל- 20 ביקורים בשנה. כמו כן, הוא יכול להגיע רק בשעות הפתיחה של הסניף. החמור מכל הוא שלא כתוב מפורשות שהבנק אחראי לאבטחת הרכוש, אלא רק להשכרת מקום האחסון. המשמעות היא כי במקרה של שוד, אתם תצטרכו לתבוע את הבנק בשביל לקבל פיצויים, אם בכלל יפסקו במשפט לטובתכם. לכן, לא כספת בבנק ובוודאי שלא כספת בבית – הם הפתרונות. רק כספת בחברה פרטית, אשר הוקמה ומתופעלת בבעלות פרטית.

מהם היתרונות העיקריים שמציעה החברה הפרטית להשכרת כספות על פני הבנק?

היא מבצעת מהלכים מחמירים להגנה על תכולת הכספת ועל מנת להעניק לכם את השירות הטוב ביותר: ראשית כל, היא דואגת לבניית מבנה חסין פריצות שמתבסס על בטון מיוחד, עם ברזלים קשיחים מהרגיל בייבוא מחו"ל. שנית, היא דואגת לבקרת כניסה הרמטית המבוססת על מצלמות אבטחה וכניסה למתחם באמצעים אלקטרוניים בלבד (ביומטריה ומגנומטרים בעיקר), במקביל לכך היא גם מעסיקה כוח אדם חמוש ומיומן שמפטרל במתחם 24/7. שלישית, היא מספקת לכם ביטוח רכוש בחברת ביטוח. החברה עשתה טעות ונגנבה לכם הכספת? אתם מקבלים כסף במקום מהביטוח.

תארו לנו את מבנה הביקור בחברה הפרטית: כיצד מגיעים לכספת? האם אפשר להגיע מתי שרוצים?

החברה תמיד מצוידת בשומרים. ניתן לשלם ולקבל מאחד מהם ליווי חמוש מהאוטו לכספת ובחזרה. ניתן להגיע לחברה כל יום עד 22:00 בלילה. זהו שירות השכרת כספת ללא הגבלת ביקורים, ולכן אפשר להגיע במהלך השנה מתי שרוצים, בכפוף למגבלת השעה. כשאתם בכספת, את המפתח השני לזה שלכם לא מחזיק פקיד בנק, אלא קצין האבטחה של השומרים, ולכן אתם מוגנים בזמן אמת, גם כשאתם עם הרכוש ביד.

האם אין סיכון שאחד המאבטחים או השומרים ימעל באמוננו ויפעיל אלימות כלפינו כלקוחות?

לא, כי הם עוברים סיווג בטחוני ונשלחים לפוליגרף תקופתי שמונע בדיוק את התרחישים הללו. החברה הפרטית לא מהססת להחליף כוח אדם שלא צלח את מבחן הפוליגרף, ובכך לדאוג שרק אנשים בעלי רף אמינות גבוה יהיו חלק ממערך האבטחה שלה.