אחסון אתרים – הדרך להיות באינטרנט

מדובר בשירות שמספקות חברות אחסון אתרים כדי לאחסן תכנים של דפי אינטרנט, קבצי תמונות, וידאו או כל מידע אחר שנרמה אותו ברשת. אחסון אתרים מתבצע למעשה על גבי שרתים חזקים שיש להם יכולת לאחסן את כל המידע הנחוץ. רוב החברות שעוסקות בתחום מוכרות שרותי אחסון אתרים באמצעות חבילות אחסון הנבדלות זו נזו ברמות השירות השונות, בדרך כלל לפי הצרכים המשתנים של הלקוחות.

חבילות אחסון אתרים

סוגי חבילות אחסון אתרים שונות זו מזו בנפח האחסון, רוחב הפס, מערכות הפעלה, שפות תכנות, מערכות אבטחה ואפילו מערכות לסליקת כרטיסי אשראי. כמובן שיש אפשרות לחבילה מותאמת אישית ללקוח שיש לו צרכים ייעודיים. בדרך כלל התשלום על השירות מתבצע אחת לחודש וניתן למצוא מחירים מיוחדים ללקוחות שמתחייבים לקבל במשך שנה או יותר את שירותי האחסון.

אחסון אתרים חינמי

באחסון אתרים ללא תשלום, חברות האחסון מרשות לעצמן לפרסם באתר שלכם פרסומות למיניהם ,מה שיכול להוזיל את ערך האתר. הכל תלוי כמובן במטרת האתר. אם זה האתר הרשמי של העסק שלכם לא מומלץ ללכת על אחסון אתרים חינמיץ תחשבו מי אמור להיכנס לאתר לשכם ומה חשוב לכם שיראו בו. חסרון נוסף של אתר ללא עלות הוא שאין לכם תמיכה טכנית או אחריות והוא בדרך כלל לא כולל גיבוי בענן.

אחסון אתרים שיתופי

שירות זה הוא השכיח ביותר. מצד אחד אתר האינטרנט כולל כל מה שצריך מבחינת אחסון. מצד שני, בגלל שמספר אתרים יושבים על אותו שרת, יש הוזלת עלויות משמעותית. החסרון הוא עבור מי שמנהל מספר אתרים וחשוב לו שיטת הדירוג של גוגל, שתזהה את כולם לפי אותה כתובת IP.

אחסון אתרים ייעודי

מדובר על אחסון אתרים שמתאים לחברות גדולות ולא לעסקים קטנים. מדובר על אתרים שצופים כמות מכובדת של גולשים ונפח אחסון גדול במיוחד. כיוון שמדובר באתר אחסון ייעודי, אין חלוקת משאבים עם לקוחות אחרים והשרת הוא ייעודי לצורכי האתר הספציפי בלבד.