השכרת כספת בחברה פרטית לעומת השכרת כספת בבנק מחיר, תנאים ושירות

רבים מאתנו מציצים באתרי הבנקים, מציצים באתרי חברות הכספות הפרטיות, משווים מנויים שנתיים וממהרים להירשם לראשונים. ללא ספק, כשבודקים את תנאי השכרת כספת בבנק מחיר השירות מאד קורץ למתעניינים, אך לצערנו, ברוב המקרים זה כל מה שמעניין אותם. בלי בדיקת נהלי אבטחה, בלי בירורים מקדימים – הם פשוט מעבירים את כל הרכוש הכי יקר שלהם לבנקים שבפיקוח בנק ישראל. שאלתם את עצמכם מה בנק ישראל מאשר או לא מאשר לבנקים לעשות עם הרכוש שלכם, והאם זה מספיק בשביל לשמור עליו דה פקטו ולא רק דה יורה (מבחינה משפטית על הנייר)? השכרת כספת בבנק אמנם עדיפה על הצבתהּ בבית וחשיפתה לשודדים, אבל זה רחוק מאד מלהיות אידיאלי. הרכוש שלכם בסכנת היעלמות, וכשזה יקרה אף רשות, לרבות הבנק עצמו, לא תסייע לכם להשיבו.

הכל מתחיל בנהלי האבטחה

בנק ישראל מאשר לבנקים נהלי אבטחה מתירניים למדי. נכון, בסניפים יש שמירה בשעות העסקים, ויש ציוד בקרה ומערכות כריזה ואזעקה, אבל כל זה לא מתאים למאה ה- 21. עובדתית, שודדים מצליחים גם מצליחים לשים את ידם על תכולת-כספות בסניפי בנק, וכשזה קורה, הם מתנערים מחובתם המשפטית לשמור על רכושכם, מה שמצריך אתכם להגיש תביעה נגדם, שברוב המקרים מוציאה אתכם צודקים, אך ללא הרכוש. מסקנה: בשירות השכרת כספת בבנק מחיר מעשי יקר הוא ששילמתם! בחברה פרטית ישנה אבטחה 24 שעות ביממה, וההנהלה דואגת אך ורק לאינטרס שלכם, כולל אינטרס ביטוח הרכוש. במעמד רכישת מנוי, אתם מקבלים אוטומטית פוליסה ב- Lloyds על סך 5,000 דולר ארה"ב עם אופציה להרחבה.

השכרת כספת – לא רק הכסף מדבר, אלא גם מה שמקבלים בתמורה

האקט הקל ביותר הוא להשוות, בשירות השכרת כספת מחיר כספי, וללכת לפיו בלבד. לא רק שזה קל, זה חסר אחריות, כי כאשר הרכוש שלכם ייגנב, אף אחד לא יעזור לכם להחזיר אותו. גם לא ההורים ועורכי הדין שלכם. אתם צריכים לבדוק מה אתם מקבלים בתמורה למחיר שאתם משלמים, הווי אומר, בראש ובראשונה, אבטחה ברמה הגבוהה ביותר, תנאי בטיחות מבנה משודרגים (הוא חייב להיות בנוי מחומרים משוריינים ולא מטיח רגיל), וערבות לבטחונכם האישי בעת שהותכם במתחם. השכרת כספת ללא שמירה וללא אבטחה נאותים פירושה – גניבת הרכוש שלכם ללא יכולת להחזירו.

כיצד בכל זאת ניתן להשיג גם מחיר כספי זול בחברה פרטית

בחברה פרטית, כאשר מחליט המנוי על מציאה לשירות השכרת כספת מחיר זול, יש לו כמה ערוצי פעולה. קודם כל, הוא יכול פשוט לשכור את הכספת הקטנה ביותר. התעריף משתנה על פי גודל הכספת. שנית, אם רכושו בלאו הכי אינו עולה על 5,000 דולר ארה"ב, הוא יכול להסתפק בכיסוי ביטוחי רגיל, ללא הרחבה. שלישית, הוא יכול לקחת את המיזם כפרויקט בפני עצמו, לחסוך כסף ולשלם על תקופת שכירות ארוכת טווח. ככל שמשלמים על תקופה ארוכה יותר, תעריף השכירות היומי יורד.