התפוצץ לכם הצמיג ברכב? הנה כמה דברים שחשוב שתעשו

כאשר מתרחשים פנצ'רים בצמיגים, אל תתנו לתסכול מהמצב לשבש את שיקול הדעת שלכם. צמיגים מפונצ'רים עלולים ליצור מצבים מסכני חיים כאשר הצמיג מתפוצץ בתור בתנועה נעה, אז תמיד כדאי שתדעו מה לעשות במצבים כאלו.

אם פנצ'ר מתרחש לא תוך כדי תנועה, פשוט עצרו במקום בטוח והחליפו את הצמיג באמצעות הכלים שיש לכם ברכב המיועדים לכך, או הזמינו פנצ'ר מאכר נייד. השאלה המורכבת יותר היא מה עושים אם זה קורה בפקק או בכבישים מהירים, ועל כך נענה במאמר הבא.

פנצ'ר בצמיג תוך כדי נסיעה מהירה

בכדי לשמור על עצמכם, במצב של פנצ'ר בצמיג תוך כדי נסיעה מהירה או בכביש עמוס בתנועה עליכם לבצע מספר דברים:

  1. שמרו על עצמכם ואל תסובבו או תבלמו את הרכב בצורה מסוכנת.
  2. ברגע שאתם מבחינים בפנצ'ר בצמיג, עצרו בזהירות באזור בטוח שלא יגרום לפקק תנועה או יחשוף אתכם לסכנה של התנגשות ברגע שאתם יוצאים מהרכב. לדוגמה, הימנעו מחניה בפינות, עקומות או גבעות. רצוי להחנות את המכונית על קרקע ישרה שבה אנשים יכולים לראות אתכם בבירור. אם מדובר בכביש מהיר מאוד, כמו כביש 6, עצרו בצד ואל תצאו מהאוטו עד להגעה של שירותי חילוץ וסיוע המעניקים גם אבטחה.
  3. ברגע שאתם נמצאים באזור בטוח וללא הפרעות, הדליקו את אורות הסכנה והפעילו את בלם היד.
  4. סרקו שוב את הסביבה כדי לוודא שבטוח לכם לצאת מהרכב. לעולם אל תחליפו צמיג עם פנצ'ר לצד תנועה סואנת.
  5. אם יש מספיק מקום בטוח כדי לספק אזהרה רבה יותר לנהגים אחרים, הציבו את מחזירי האור בצורת משולש וסדרו אותם במרחק בטוח מאחורי הרכב.
  6. עיינו בספר הרכב שלכם לפרטים על היכן בדיוק לחבר את הג'ק על מנת להעלות את הרכב, כמו כן תוכלו למצוא שם מפרטים חשובים נוספים לגבי הצמיגים שלך.

אם אתם מתכוונים להזמין פנצ'ריה ניידת, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לעצור את הרכב במקום הכי בטוח שיש ולהמתין להגעה שלהם.