ליווי פיננסי לעסק בהקמה

עסק בהקמה מחייב לא מעט היערכויות עסקיות, שיווקיות ופיננסיות. בכל הקשור להיבטים הכספיים חשוב להפקיד את אלו בידיים מקצועיות ומוסמכות לצורך העניין. שירותים פיננסיים הניתנים במסגרת משרד המתמחה בראיית חשבון הינם חיוניים עוד לפני שלב פתיחת העסק בפועל, במיוחד כשמדובר בהכנת תכנית עסקית ובניית תקציב שנתי מתוכנן. יש לקחת בחשבון שהתנהלות פיננסית נכונה, כבר משלב אפס, תתרום ובחלק מהמקרים אף תכריע בהצלחה הכללית של העסק. מסיבה זו, גם כשמדובר בעסק קטן, כדאי לעמוד בפיתוי ולא לקחת אחריות על נושאים מהסוג ולהסתכן בביצוע טעויות חובבניות העשויות לגרום נזק וכן להיעזר בשירותים פיננסיים מקצועיים הכוללים חבילה תפורה בהתאם לצרכים. לצד פתיחת תיק העסק ברשויות (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי), תוכלו ליהנות משירותי הנהלת חשבונות שוטפים, ייצוג בפני רשויות המס וביטוח לאומי, הגשת דוחות שנתיים לרשויות, ייעוץ מס ועוד.

ייעוץ פיננסי להקמת העסק

טרום פתיחת העסק תידרשו להכין תכנית עסקית המהווה אבן יסוד ותשתית איתנה לגיבוש הרעיון העסקי לפני הוצאתו לפועל. תכנית זו תהיה בליווי מקצועי של רואה חשבון ותהיה תאמת לתחום ולמודל העסקי והאסטרטגי של העסק. היא תכלול את פירוט הרעיון העסקי, תאור השוק הרלוונטי והשחקנים המרכזיים. מעבר לייעודה הכללי, התכנית תידרש גם לצורך גיוס משקיעים לעסק או קבלת מימון מהבנק או מגופים אחרים ולכן היא נדרשת לכלול תחזית עסקית מפורטת. בנוסף לסיוע בבניית התכנית העסקית, יעוץ פיננסי והכוונה מקדימים לפני הקמת העסק יסייע להבין את הצדדים הפיננסי הכרוכים בפתיחת עסק, לרבות בחירה נכונה בסוג ההתאגדות, כאשר האפשרויות הן פתיחת תיק עצמאי כעוסק פטור, מורשה, תיק חברה או תיק עמותה, פתיחת העסק במקביל לעבודה כשכיר או הפסקת עבודה כשכיר לחלוטין ועוד. לבחירה זו יש משמעויות בכל הקשור להיבט המיסוי ומבחינה ניהולית ולכן באמצעות ייעוץ מקצועי תוכלו לקבל את ההחלטה נכונה, למקסם את הרווחים ולחסוך במיסוי ככל הניתן. בנוסף, בשלב ראשוני זה חשוב להכיר את כל החובות המוטלות עליכם כעצמאיים וזאת לצד הזכויות להן אתם זכאים ובאמצעות ניהול נכון של החשבונות תוכלו להימנע מקנסות מיותרים.

בחירה נכונה של שירותים מקצועיים

מכיוון שמדובר בליווי מקצועי שוטף לאורך כל תקופת חיי העסק, חשוב לבצע בחירה נכונה של אנשי המקצוע מולם תעבדו. משרד ראיית חשבון יוכל לספק לכם את מכלול השירותים הפיננסיים הנדרשים תחת בית אב אחד וכדאי תמיד להעדיף משרד שקיבלתם עליו המלצות מלקוחות אחרים. לצד קבלת ההמלצות כדאי לבצע תחקיר מקיף יותר ולבחון את הניסיון הקודם, התמחויות במידה ויש ואופי הלקוחות. את מרבית המידע תוכלו לאסוף באתר הבית של המשרד ולהשלימו בפגישת היכרות רשמית.

המאמר נכתב בחסות בית לעצמאי