שאלות ותשובות בנושא בנית אתרים

מתעניינים בנושא בנית אתרים? במאמר זה תמצאו את כל שעליכם לדעת. אנשים רבים חשבו להקים אתר אינטרנט, במסגרתו הם ימשיכו לנהל את מקום העבודה שלהם, במקום הניהול הפרונטלי. הדבר גרר לא מעט חששות בקרב אנשים עסקים שונים, ואלה נכנסו עם חלוף השנים למאגר השאלות המופנות אלינו. ריכזנו עבורכם את השאלות העיקריות בנושא בנית אתרים על מנת להנגיש את הידע גם אליכם ולהפיג את החשש ממעבר לפעילות באינטרנט:

אומרים שמאז הגעת הסמרטפונים לשוק כל חוקי עיצוב האתרים השתנו. האם זה תופס גם לגבי בנית אתר עסקי ?

עבור כל אתר ניתן להפיק גם גרסה מותאמת לפלטפורמות של הסמרטפונים. כיום, כל חברת בנית אתרים יכולה לבצע זאת עבורך בלי להשקיע מאמץ גדול. מבחינתך – זה אומר שהאתר שלך מתורגם לסמרטפונים, בנוסף למחשבך האישי, על אותו דומיין. מבחינת חברת בנית אתרים קיימים 2 אתרים: האחד רגיל והיתר מותאמים לדגמים שונים של סמרטפונים.

מצאתי טעות עיצוב ממש קשה באתר. הוא עם רקע שחור וכתב אפור כהה. לא ניתן לראות כלום. האם התיקון הוא עניין של כמה שעות ?

התיקון במקרה ייחודי זה אמור לקחת דקות בודדות. שפת התוכן html בעידן המודרני משרתת רק את כתיבת הטקסטים והכנסת עיצוב צבעים חד פעמי. עיצוב קבוע, לעומת זאת, נעשה בשפת CSS. שפה זו קצרה משמעותית מ html ומכילה עמוד קוד בודד עבור אתר שלם: זו שפה המהווה מעין שלט רחוק המכוון את העיצוב להיות אוטומטי וקבוע בכל האתר. לכן, מדובר ב 2 הגדרות שגויות בקובץ ה CSS, ואשר על כן, תיקון זה נחשב למהיר יחסית.

אני חושש להעביר את פעילותי הכלכלית לאינטרנט בשל התחום הפרוץ. מה יקרה אם ייגנבו לי רעיונות למוצרי מידע ?

חברות בנית אתרים דואגות תמיד לרמת האבטחה הגדולה ביותר ולביצוע גיבוי לעסק מלא ולכן אין סיכוי ממשי שזה יקרה. מעבר לכך, גם אם קוראת תקרית כזו, היא אינה נבדלת מהנעשה בשוק הפרונטלי. בשוק זה נפרצים מדי פעם סניפי בנקים וחנויות יוקרה, וזה סיכון שכל בעל עסק צריך לקחת.

כמי שהיה לקוח בחברות רבות שמתי לב שהשרת טוען עמודים מחדש על כל פעולה הכי קטנה, כולל משלוח תגובה לספר האורחים. האם זה מצביע על בניה לא יעילה ?

בהחלט. עם האמצעים הטכנולוגיים שיש היום אין כל סיבה שזה יקרה. בניית ספר אורחים כפי שמקובל כיום מקציבה אזור שרק הוא קורא לשרת: האזור בו מתפרסמת התגובה. יתר אזורי האתר: החלק העליון בו נמצא הלוגו, והחלק התחתון בו התגובה נרשמה נשארים מחוץ לשרת ועל כן לא נטענים מחדש. שיטת עבודה זו נקראת AJAX והיא מצב ביניים בו העמוד לא מנותק מהשרת אך גם לא נטען מחדש על ידו, למעט החלק היחסי שחייב בשינוי.