כיצד תבחר רואה חשבון עבור העסק שלך?

קיימים היום בשוק עסקים רבים ושונים. הם נבדלים זה מזה בתחומים בהם הם עוסקים ובהיקף המסחר שהם מקיימים. לא משנה במה אתה מתמחה או מה היקף הפעילות שלך, אתה תזדקק לשירותיו של רואה חשבון מקצועי אשר ילווה את העסק שלך.

אז איך מוצאים רואה חשבון    ?

ניתן לגלוש באינטרנט ולקבל מושג כמה רואי חשבון יש היום בשוק. אך אין די מהתרשמות מהאתר שלו באינטרנט, עלינו לדעת עליו עוד כמה וכמה דברים. עלינו גם להבחין האם רואה חשבון אליו אנו מתכוונים עובד באופן עצמאי או שהוא חלק מחברה גדולה המעסיקה כמה וכמה רואי חשבון. בנוסף לכך תמיד תעזור לנו המלצה של חבר, בעל עסק בסדר גודל שלנו שיש לו ניסיון טוב עם המומחה.

מה הם המשתנים הקריטיים בבחירה –

עלינו לוודא שלרואה חשבון יש תעודות מוכרות ושהוא עבר את המבחנים של לשכת רואי החשבון וקיבל רישיון.  כמו כן צריך לבדוק כמה שנות ניסיון יש לו. חשוב גם לראות כמה לקוחות יש לו בתחום שבו אתם עוסקים. מכיוון שבכל תחום ועסק יש חוקים שונים ותת התמחויות של רואי חשבון חשוב שיהיה בקיא בפעילויות החשבוניות הקשורות לעסק שלכם כדי שיכיר אותו. מכיוון שמעבירים כאן הרבה כספים מהלקוחות לחברה חשוב שיהיה מישהו שיש לו מספיק פנאי ללוות את העסק שלך. לכן, לעיתים תלך לכיוון של  חברה גדולה של רואי חשבון שיכולה להקצות לך יותר זמן לטיפול בכל העניינים הכספיים השוטפים וגם בסכומים החודשיים והשנתיים שאתה נדרש לעשות.

בחירה בהתאם להגדרת סוג העסק –

אם אתה חברה בעירבון מוגבל אתה חייב להיעזר בשירותיו של רואה חשבון ללוות אותך בכל התחומים. אם מדובר על חברה בתחום מוכר ופופולארי, עליך לבדוק אם לרואה חשבון יש עוד לקוחות בתחומים כמו שלך והאם יש לו ניסיון בעברו עם חברות דומות. עליך גם לבדוק במקרה של משרד של רואי חשבון אם זה  מתמחה בראיית חשבון או  מומחה שכבר צבר די ניסיון בתחום דומה לשלך.

המאמר נכתב בחסות בית לעצמאי